desirootje schreef: ↑06 nov 2025, 16:39
Dan mag men eerst de eerst de eerste nummers opgebruiken, waarom zijn de nieuwste IC's 5100 en 5700 waneer 600 nog niet in gebruik is? Of zijn de "lege" nummers in gebruik voor lege ritten en mss goederentreinen?
Die nummers kunnen toegewezen worden aan IC of L-treinen volgens de Netverklaring Bijlage D RIEI Document 11.
Te downloaden via de site van Infrabel. https://infrabel.be/nl/netverklaring
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
desirootje schreef: ↑06 nov 2025, 16:39
Dan mag men eerst de eerst de eerste nummers opgebruiken, waarom zijn de nieuwste IC's 5100 en 5700 waneer 600 nog niet in gebruik is? Of zijn de "lege" nummers in gebruik voor lege ritten en mss goederentreinen?
Treinnummers gan van 1 tot 9999 voor wat reizigerstreinen betreft, goederentreinen, technische treinen, overbrengingsritten hebben doorgaans een 5-cijferig nummer. Ook die nummers hebben een bepaalde structuur. Ik ken de uitleg ongeveer, de details niet. Maar bij goederentreinen kan je normaal zien van waar ze komen en naar waar ze rijden. Alles is ingedeeld in zones en elke zone krijgt dus een cijfer. Meestal is laatste deel van het cijfer dan een soort volgnummer.