Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
Ice verbinding Brussel Duitsland
-
ovspotter_be
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
De Rail Planner-app is bepaald geen betrouwbare referentie, maar in dit geval klopt hij.ovspotter_be schreef: ↑17 okt 2025, 11:12 Ah is die zichtbaar in de Interrail-planner, daar heb ik even niet naar gekeken.
Ik weet dat de ICE vaak in Liège-Guillemins richting Brussel stond aangeduid als zijnde "Enkel halte voor uitstappen" in de dienstregelingsdata, maar als deze er terug in vermeld staat als zijnde normale halte lijkt het me inderdaad ook het geval dat Interrail er gewoon geldig is, mijn excuses.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Eigenaardig, ik kreeg hem laatst voorgesteld voor een reis Kalmthout- Luik, op een zaterdag(ik weet niet of dat belangrijk is)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Inderdaad, ik kreeg hem ook verschillende keren voor de rit Antwerpen - Luik, idem van de Eurostar tussen Antwerpen en Brussel.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
In Roosendaal, Maastricht en Aachen-HBF staan er zelfs NMBS automaten. Maar naar Lille, Maubeuge, Luxemburg doen de NMBS chefgardes ook controle van de ticketten.ovspotter_be schreef: ↑17 okt 2025, 10:36Ja mijn excuses, die inderdaad wel, ik had het eerder over het grensverkeer (Aachen, Roosendaal, Lille, Maubeuge, Luxembourg, ...) waar Belgische treinbegeleiders geen bevoegdheden hebben in het buitenland.
-
ovspotter_be
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Controle mag inderdaad maar bij mijn weten hebben ze technisch gezien geen jurisdictie om op buitenlands grondgebied vaststellingen (boetes) op te maken.
Dit begint ook wel beetje off-topic te gaan...
Dit begint ook wel beetje off-topic te gaan...
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Een waarschuwing voor wie bijvoorbeeld morgen ICE 11 zou willen nemen: de vertrektijd van deze trein is aangepast naar 6:14 in Brussel-Zuid, maar dit is niet doorgeseind naar de internationale planners. DB Navigator blijft doodleuk 6:23 aangeven. Ik stond deze ochtend met enkele andere passagiers om 6:18 op het perron te gapen naar een leegte, dus men weze gewaarschuwd.
Voor mij is het onberijpelijk hoe dit soort essentiële info 'ergens' kan blijven hangen, zeker aangezien DB verantwoordelijk is voor de hele rit.
Is er toevallig iemand die meer weet? Is er ergens een overzicht met wijzigingen?
Voor mij is het onberijpelijk hoe dit soort essentiële info 'ergens' kan blijven hangen, zeker aangezien DB verantwoordelijk is voor de hele rit.
Is er toevallig iemand die meer weet? Is er ergens een overzicht met wijzigingen?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
DB is alleen commercieel verantwoordelijk voor de hele rit. Technisch rijdt de ICE in België bij mijn weten echter onder de NMBS in en moet dus de NMBS ervoor zorgen dat de correcte dienstregelingen in de planners komen. In de NMBS-planner zit de gewijzigde tijd wel, maar die gegevens hebben kennelijk MERITS niet gehaald (of pas te laat). Dit is overigens niet voor het eerst: de omleidingen afgelopen zomer via lijn 36 waren ook niet goed in MERITS verwerkt.