Shuman - Profondsart op 15 december.desirootje schreef: ↑09 nov 2025, 21:51 Wat gaat eigenlijk de laatste werf zijn als alles verloopt volgens plan?
ETCS in België
Re: ETCS in België
Is it correct to write that currently only 3 non ETCS islands remain?
L124 Waterloo - Luttre ETCS foreseen ???
L35 Aarschot - Hasselt ETCS foreseen December 6th
L161 Schuman - Ottignies ETCS foreseen December 15th
L124 Waterloo - Luttre ETCS foreseen ???
L35 Aarschot - Hasselt ETCS foreseen December 6th
L161 Schuman - Ottignies ETCS foreseen December 15th
ovspotter_be schreef: ↑08 dec 2024, 17:45 Ik zie ze de laatste tijd ook meer en meer opduiken, een geüpdatet treinstel kan je herkennen aan de sticker "Financed by the European Union" op de zijkant nabij de stuurpost.
Ook vandaag de eerste HLE18'en (2 zelfs, wel niet de nummers onthouden) gezien met zulke stickers, dus de upgrade naar BL3 lijkt stilaan op gang te komen voor dit type.
Gaat men dan ineens ook die "manuele" snelheidsmeter eruithalen, zodat er enkel nog maar DMI's (schermen) zijn ? Voordien was deze meter nodig voor TBL2, maar dat is nu bijna ook al 5 jaar historie en heeft dus geen nut meer.
Die worden idd effectief eruit gehaald en vervangen door een DMI.msts.be schreef: ↑19 nov 2025, 23:33ovspotter_be schreef: ↑08 dec 2024, 17:45 Ik zie ze de laatste tijd ook meer en meer opduiken, een geüpdatet treinstel kan je herkennen aan de sticker "Financed by the European Union" op de zijkant nabij de stuurpost.Ook vandaag de eerste HLE18'en (2 zelfs, wel niet de nummers onthouden) gezien met zulke stickers, dus de upgrade naar BL3 lijkt stilaan op gang te komen voor dit type.
Gaat men dan ineens ook die "manuele" snelheidsmeter eruithalen, zodat er enkel nog maar DMI's (schermen) zijn ? Voordien was deze meter nodig voor TBL2, maar dat is nu bijna ook al 5 jaar historie en heeft dus geen nut meer.
Er zijn best al veel 18'en met baseline 3.6, maar tegen dit tempo lijkt het tegen half december toch niet te lukken om het overal te hebben ingebouwd naar mijn gevoel. De eerste M6 met nieuwe etcs ben ik zelf ook nog niet tegengekomen.
Gaan ze dan ervoor zorgen dat die niet op lijnen met limited supervision komen of gaan ze zich daar niet veel van aantrekken omdat tbl1+ nu toch nog even blijft liggen?
Gaan ze dan ervoor zorgen dat die niet op lijnen met limited supervision komen of gaan ze zich daar niet veel van aantrekken omdat tbl1+ nu toch nog even blijft liggen?
De verplichting om enkel nog onder ETCS te rijden is toch uitgesteld met een jaar, dus ze hebben nog tijd genoeg om het op orde te stellen. LS is toch brol, dan rij ik liever onder TBL.