Steven schreef: ↑06 sep 2025, 17:38
-2 is gewoon open te Antwerpen. Daar zijn geen werken. Er is geen verkeer op L4, alle internationale treinen (EC/ECD/Eurostar) gaan via L12. Het verkeer op L12 ziet er dus wat anders uit dan gewoonlijk.
Juist, de E25xx zal het Ringspoor nemen op de Eurostar, EC en ECD op de -2 te ontlasten.
Het kan ook omdat hij niet verder moet naar Puurs wegens werken op die lijn, dan zet men hem meestal terug op spoor 6.
Het vroegere spoor 10 waar ik als student bijna altijd op aan kwam.
trein9292 schreef: ↑20 okt 2025, 11:16
De NMBS verhoogt de komende maanden de perrons in de stations van Evergem, Sleidinge en Waarschoot volgens een persbericht op hun website.
trein9292 schreef: ↑20 okt 2025, 11:16
De NMBS verhoogt de komende maanden de perrons in de stations van Evergem, Sleidinge en Waarschoot volgens een persbericht op hun website.
Vanaf deze week zijn in station Gent-Sint-Pieters de vernieuwde perrons 4 en 5 in gebruik. Daarmee kan de grote renovatie van het station de laatste fase ingaan, met de vernieuwing van perrons 1, 2 en 3 en de aanleg van bijkomende ondergrondse fietsenstallingen. Aanstaande zaterdag is de laatste dag dat reizigers nog een trein kunnen nemen vanaf een niet-vernieuwd perron. Volgens de huidige planning zullen de werken eind 2028 volledig afgerond zijn.
De werken zullen niet 'volledig' afgerond zijn in 2028, dat gaat makkelijk nog een decennia duren vrees ik.
De perrons zullen in 2028 klaar zijn ja, dat wel. Maar we mogen er nog een lange tijd door een werf lopen.
Nadat de perrons afgewerkt zijn wordt het station zelf aangepakt (daaronder versta ik dus wat er onder de perrons gebeurd)
En dan worden de trams nog verlegd zodat deze onder de perrons halteren. Het gaat nog even duren...