Neen de mensen die ouigo doen en de mensen die T.G.V. doen zijn twee afzonderlijke groepen. De mensen die T.G.V. doen kennen trouwens niets van Franse klassieke lijnen, die kennen enkel HSL verkeer met TVM.ovspotter_be schreef: ↑09 jan 2026, 23:06 NMBS levert al bestuurders voor de TGV tussen Brussel en Lille dus ik vermoed dat diegene die de OuiGo doen van deze treinen kwamen en buiten de lijnkennis alles van de Franse reglementering reeds kenden.
OUIGO Brussel - Parijs
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
-
trainlovertje
- Contacteer:
Echt niets? Wat gebeurt er dan in geval van problemen op een HSL? Dan worden treinen soms toch van de HSL geleid, om verder te rijden via de klassieke lijn of te wachten tot de problemen voorbij zijn?Steven schreef: ↑10 jan 2026, 16:12Neen de mensen die ouigo doen en de mensen die T.G.V. doen zijn twee afzonderlijke groepen. De mensen die T.G.V. doen kennen trouwens niets van Franse klassieke lijnen, die kennen enkel HSL verkeer met TVM.ovspotter_be schreef: ↑09 jan 2026, 23:06 NMBS levert al bestuurders voor de TGV tussen Brussel en Lille dus ik vermoed dat diegene die de OuiGo doen van deze treinen kwamen en buiten de lijnkennis alles van de Franse reglementering reeds kenden.
Voor de TGV is enkel de klassieke lijn in België een omleidingsroute, er is niet voorzien dat ze elders dan op de LGV de grens over gaan. Van alle HST's kan -procedurieel- enkel de Eurostar naar Lille eventueel bij Doornik de grens over.trainlovertje schreef: ↑10 jan 2026, 17:20Echt niets? Wat gebeurt er dan in geval van problemen op een HSL? Dan worden treinen soms toch van de HSL geleid, om verder te rijden via de klassieke lijn of te wachten tot de problemen voorbij zijn?Steven schreef: ↑10 jan 2026, 16:12Neen de mensen die ouigo doen en de mensen die T.G.V. doen zijn twee afzonderlijke groepen. De mensen die T.G.V. doen kennen trouwens niets van Franse klassieke lijnen, die kennen enkel HSL verkeer met TVM.ovspotter_be schreef: ↑09 jan 2026, 23:06 NMBS levert al bestuurders voor de TGV tussen Brussel en Lille dus ik vermoed dat diegene die de OuiGo doen van deze treinen kwamen en buiten de lijnkennis alles van de Franse reglementering reeds kenden.
-
trainlovertje
- Contacteer:
Ik had het eigenlijk over omeleidingsroutes of onvoorziene afwijkingen van het voorziene rijpad binnen Frankrijk. Ik herinner me de Thalys in 2015 waarop een aanslag verijdeld werd. Deze werd noodgedwongen van de HSL gestuurd ter hoogte van Arras. Dat moet toch nog kunnen? Zowel bij TGV als bij Eurostar.Shrek schreef: ↑10 jan 2026, 17:28Voor de TGV is enkel de klassieke lijn in België een omleidingsroute, er is niet voorzien dat ze elders dan op de LGV de grens over gaan. Van alle HST's kan -procedurieel- enkel de Eurostar naar Lille eventueel bij Doornik de grens over.trainlovertje schreef: ↑10 jan 2026, 17:20Echt niets? Wat gebeurt er dan in geval van problemen op een HSL? Dan worden treinen soms toch van de HSL geleid, om verder te rijden via de klassieke lijn of te wachten tot de problemen voorbij zijn?
-
ovspotter_be
Belgische bestuurders rijden met de TGV niet verder dan Lille-Europe, dus vanaf daar rijdt een Franse bestuurder die de klassieke lijnen waarschijnlijk wel kent.
Dat was een Thalys (Eurostar Red heden) machinist van Depot Antwerpen die de omleidingsroute kende omdat ze in nood indertijd de Izy moesten rijden als er geen Franse machinist beschikbaar was.trainlovertje schreef: ↑10 jan 2026, 20:05Ik had het eigenlijk over omeleidingsroutes of onvoorziene afwijkingen van het voorziene rijpad binnen Frankrijk. Ik herinner me de Thalys in 2015 waarop een aanslag verijdeld werd. Deze werd noodgedwongen van de HSL gestuurd ter hoogte van Arras. Dat moet toch nog kunnen? Zowel bij TGV als bij Eurostar.Shrek schreef: ↑10 jan 2026, 17:28Voor de TGV is enkel de klassieke lijn in België een omleidingsroute, er is niet voorzien dat ze elders dan op de LGV de grens over gaan. Van alle HST's kan -procedurieel- enkel de Eurostar naar Lille eventueel bij Doornik de grens over.trainlovertje schreef: ↑10 jan 2026, 17:20
Echt niets? Wat gebeurt er dan in geval van problemen op een HSL? Dan worden treinen soms toch van de HSL geleid, om verder te rijden via de klassieke lijn of te wachten tot de problemen voorbij zijn?
Laatst gewijzigd door 260689 op 11 jan 2026, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Ik ben al eens met een Thalys van Parijs over de klassieke lijn gereden tot vlak na Arras.
Die hebben ook een dienst tot CDG.ovspotter_be schreef: ↑10 jan 2026, 20:29 Belgische bestuurders rijden met de TGV niet verder dan Lille-Europe, dus vanaf daar rijdt een Franse bestuurder die de klassieke lijnen waarschijnlijk wel kent.