Evolutie reizigersinformatie NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
BVG1988
Contacteer:

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door BVG1988 »

Kan het zijn dat er dan ook terug MW41s gaan pendelen tussen Aalst en Oudenaarde met de Ronde Van Vlaanderen, omdat er weer werken zijn op lijn 89 deze paasvakantie?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wuitz

Bericht door wuitz »

ToMiKoN schreef: 10 feb 2026, 17:05 Ik hoorde maandag een "reclameboodschap voor NMBS jobs" over het aankondigingsssyteem van een M7 op IC03 Blankenberge-Hasselt, Het is misschien niet echt reizigersinformatie, maar het was de eerste keer ik het hoorde over een auditief info systeem op een trein.

Wordt dit meer gedaan? :?:
Dat moet manueel worden geactiveerd door het boordpersoneel, een van de voorgeprogrammeerde dienstmededelingen.
260689

Bericht door 260689 »

wuitz schreef: 11 feb 2026, 10:13
ToMiKoN schreef: 10 feb 2026, 17:05 Ik hoorde maandag een "reclameboodschap voor NMBS jobs" over het aankondigingsssyteem van een M7 op IC03 Blankenberge-Hasselt, Het is misschien niet echt reizigersinformatie, maar het was de eerste keer ik het hoorde over een auditief info systeem op een trein.

Wordt dit meer gedaan? :?:
Dat moet manueel worden geactiveerd door het boordpersoneel, een van de voorgeprogrammeerde dienstmededelingen.
Hetzelfde geldt voor pickpockets. Moet manueel ingevoerd worden.
AGE-411

Bericht door AGE-411 »

Vandaag zag ik op de borden in Denderleeuw onderaan vermeld staan: "Deze trein is enkel toegankelijk met een De S10 trein ticket."

Waar koop je zo'n ticket? Waarom is die trein enkel toegankelijk voor mensen met een speciaal ticket? Waarom mag ik met mijn abonnement de trein niet nemen? Hoe lang is dat al?
desirootje

Bericht door desirootje »

AGE-411 schreef: 12 feb 2026, 17:23 Vandaag zag ik op de borden in Denderleeuw onderaan vermeld staan: "Deze trein is enkel toegankelijk met een De S10 trein ticket."

Waar koop je zo'n ticket? Waarom is die trein enkel toegankelijk voor mensen met een speciaal ticket? Waarom mag ik met mijn abonnement de trein niet nemen? Hoe lang is dat al?
Dat zal een foutje zijn. Er zal een melding zijn "Deze trein is enkel toegankelijk met een ___ ticket", waar de ___ ingevuld wordt met het type trein (ECD, ES, NJ, ICE, Eurostar), op de een of andere manier heeft men dat hier ingevuld.
jpvdveer

Bericht door jpvdveer »

Ik hoorde net in Brussel Luxemburg ook iets dergelijks worden omgeroepen, maar heb het niet precies verstaan. Ik vond het al uiterst verbazingwekkend.

EDIT en nu ook in Bosvoorde, voor wat betreft de S4. Het hele systeem lijkt van slag.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Betreft inderdaad een fout in het omroepsysteem en men probeert dit nu zo snel mogelijk op te lossen.
Steve

Bericht door Steve »

Ook in Brussel-Noord zo gehoord voor alle treinen, behoorlijk komisch overigens (ik moest twee keer goed luisteren). Zal dus inderdaad een algemeen probleem (geweest?) zijn.
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Ook in Antwerpen-Berchem kwam dat op de audio-aankondigingen en werd het op de schermen afgebeeld.
Plaats reactie