Ice verbinding Brussel Duitsland
-
ostbahnhof
-
ovspotter_be
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Brussels Airlines gaat samenwerken en verkoopt binnenkort ook tickets voor combinatie trein + vliegtuig vanaf Aachen en Köln.
Brussels Airlines verkoopt tickets voor hogesnelheidstrein tussen luchthaven en Duitsland | VRT NWS
Brussels Airlines verkoopt tickets voor hogesnelheidstrein tussen luchthaven en Duitsland | VRT NWS
Is ondertussen bekend of DB met dubbele treinstellen gaat rijden tussen Brussel en Frankfurt? Die ICEs zitten namelijk nogaal vaak goed vol...
Ze willen dat doen, maar de infra is nog steeds niet aangepast. Het zal iets voor 2027 zijn vermoed ik.
Eerst komt er deze zomer een extra ICE (1110/1111) Keulen-Brussel, in het weekend tot Oostende. Die is ook als ontlasting van de andere ICE's bedoeld. Periode: 6 juni t/m 30 augustus, maar niet tijdens de werkzaamheden op lijn 2 (21/7-5/8). De weekendtreinen zitten inmiddels in de DB-planner.
-
ovspotter_be
Die weekendverbinding Oostende — Köln zal ook stoppen in Leuven aldus de reisplanner.
Zal deze ICE toegankelijk zijn voor binnenlandse reizigers?
Bv. als ik op Bahn.de kijk, krijg ik bij die ICE's als melding: "Preisauskunft nicht möglich".
Als ik een gewone ICE opzoek (bv. tussen Luik en Brussel) heb ik wel een prijs.
Bv. als ik op Bahn.de kijk, krijg ik bij die ICE's als melding: "Preisauskunft nicht möglich".
Als ik een gewone ICE opzoek (bv. tussen Luik en Brussel) heb ik wel een prijs.
-
ovspotter_be
Ik vermoed dat ze deze extra ICE eerder willen gebruiken voor Duitse toeristen richting de Noordzee te brengen en niet zozeer voor binnenlandse Belgische reizigers.
Ik zou verwachten dan dat ze niet in Leuven & Gent zouden stoppen?
En dan vanaf 7 september natuurlijk nog de twee ICEs Frankfurt - Antwerpen. Dat zal ook wat verlichting brengen.
Die prijzen zullen nog wel worden toegevoegd. Je kunt voor de andere ICE's ook binnenlandse kaartjes kopen, tussen alle stops in België. Het gebeurt wel vaker dat prijzen voor nieuwe stops of lijnen nog ontbreken kort na het opnemen van de dienstregeling.