veiligheid stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Steven

Re: veiligheid stations

Bericht door Steven »

Onze gevangenissen zitten nu al over hun limiet, overvol dus. Dus dat zie ik hier snel gebeuren om die reden mensen gevangen zetten.
pietje

Bericht door pietje »

Steven schreef: 28 feb 2026, 13:54 Onze gevangenissen zitten nu al over hun limiet, overvol dus. Dus dat zie ik hier snel gebeuren om die reden mensen gevangen zetten.
Waardoor we er intussen bijna aan gewoon geraakt zijn dat zwartrijdende "bendes" regelmatig eens een TBG in elkaar ramt, terwijl die gewoon zijn werk doet.
Shrek

Bericht door Shrek »

pietje schreef: 28 feb 2026, 16:37
Steven schreef: 28 feb 2026, 13:54 Onze gevangenissen zitten nu al over hun limiet, overvol dus. Dus dat zie ik hier snel gebeuren om die reden mensen gevangen zetten.
Waardoor we er intussen bijna aan gewoon geraakt zijn dat zwartrijdende "bendes" regelmatig eens een TBG in elkaar ramt, terwijl die gewoon zijn werk doet.
Maar dat is een algemeen maatschappelijk probleem, dat gaat de NMBS niet oplossen, niet met poortjes en niet op een andere manier.
Steven

Bericht door Steven »

Dat is inderdaad een probleem dat niet spoorweg specifiek is. Het egoïsme en agressieve gedrag is een vrij algemeen probleem. Gisteren gaf ik enkel de boodschap aan wat jongeren in Brussel Zuid dat ze niet mogen roken en vapen. De reactie was gemompel en schouders ophalend gedrag. Vermoedelijk was de leeftijd van de groep rond 15-17.
pietje

Bericht door pietje »

Klopt, maar het is intussen zodanig uit de hand gelopen dat er een groot aantal maatregelen zullen nodig zijn om dit ooit terug tot een normale situatie te krijgen.
Daarbij zullen er dan ook maatregelen zijn die we liever niet zien en die op het eerste zicht misschien zelfs veel te duur zijn voor wat het opbrengt.

Ik ben in theorie ook tegen die poortjes, maar ik vrees dat het op dit moment een noodzakelijk kwaard is, maar als we alle noodzakelijke maatregelen nemen om de veiligheid te verhogen, kunnen we ze misschien ooit ook terug weghalen
Plaats reactie