Ik weet niet hoe de regels zitten, wanneer er een alternatief is (Flirt), maar volgens de grootvadersclausule (oudere treinen die vroeger mochten mogen nog steeds, ookal voldoen ze niet aan hedendaagse eisen) mocht er 1 zo een trein per uur zonder veiligheidssysteem rijden, aangezien de Flirts wel onder ATB rijden, moet het mogelijk zijn om toch nog een break te sturen als ik de regels goed begrijp.giuseppe schreef: ↑05 mar 2026, 09:25 In de gemeente Eijsden-Margraten zal 1 overweg gesloten worden op het moment dat de frequentie tussen Visé en Maastricht verhoogd zal worden.
https://www.eijsden-margraten.nl/nl/Nie ... an%20twee.
Nu vraag ik me eigenlijk af hoe realistisch de verhoging van frequentie is, want ik denk niet dat Arriva nog 2 extra Flirts op overschot heeft als je de huidige problemen ziet. En terug een Break sturen zal wel qua veiligheid niet mogen, als het een toename van treinverkeer is.
Het is om diezelfde reden dat wanneer er problemen zijn op HSL4 de S32's naar Roosendaal mogen blijven rijden, zelfs met al die HST's, de EC en ECD erbij, om nog maar te zwijgen over de goederentreinen die daar normaal rondrijden.