Inzet MS96
Re: Inzet MS96
Amaai van dramatiseren gesproken. Alsof de MR96 zijn hele leven problemen heeft gegeven. Klinkt super Amerikaans om dingen erger voor te stellen dan dat ze werkelijk zijn.
Wat een verschrikkelijk slecht opgezette video. Met foto's die uitzoomen en dan de sporen 90 graden de andere kant op gaan. Kom op zeg, dat je zoiets wil posten. Ik krijg er oog-AIDS van.
Maar is er iemand die de claims in die video kan onderbouwen of ontkrachten?
Maar is er iemand die de claims in die video kan onderbouwen of ontkrachten?
Ik denk dat de video 100% AI gegenereerd is - er is geen mensenhand aan te pas gekomen. Helaas gaat dat het nieuwe normaal worden. AI een video laten maken, op YouTube smijten en dan wat advertentieinkomsten meepikken.
Domme clickbait filmpjes, die blijkbaar door sommigen ernstig genomen worden...
Youtube (en andere social media platformen) staat er vol mee.
Youtube (en andere social media platformen) staat er vol mee.
Heel erg raar! Misschien bedoelde de auteur met modern uitzicht van MS96 DMT dan MS80 Breaks dat ouderwets is.
Sorry Harshan, maar de auteur bedoelde helemaal niets. Die heeft AI gevraagd om deze treinen in een slecht daglicht te plaatsen alsof de maatschappijen ze niet aan de straatstenen verkocht krijgen. Meer niet. De AI heeft dan maar iets uit z'n mouw geschud, lichtjes gebaseerd op wat het online vindt, maar toch vooral een hoop zever uitgevonden.
Geen probleem! Inderdaad! Alleszins is het niet mijn video. Spijtig dat de AI de menselijke aspecten overneemt, maar dat die vaak niet op een goede manier doet. En ik weet dat ons MS96 beter doet dan wat er in de video gezegd wordt. Maar ik hoor hier in het forum dat MS96 vroegtijdig zou afgevoerd worden omwille van bepaalde redenen dan zijn tweelingbroer I11, klopt dat? Zo ja, hoe komt dat? Dus ik dacht, toen ik naar die video keek, dat dat de redenen zou zijn. Maar het zijn fake redenen.TKR schreef: ↑13 mar 2026, 00:34Sorry Harshan, maar de auteur bedoelde helemaal niets. Die heeft AI gevraagd om deze treinen in een slecht daglicht te plaatsen alsof de maatschappijen ze niet aan de straatstenen verkocht krijgen. Meer niet. De AI heeft dan maar iets uit z'n mouw geschud, lichtjes gebaseerd op wat het online vindt, maar toch vooral een hoop zever uitgevonden.
Een I11 is slechts een dom rijtuig. Het enige dat je daarvoor nodig hebt is wielen, een rijtuigkast die niet doorroest, wat lampjes, ramen en deuren die dicht blijven. Airco is ook fijn.
Een MS96 is een treinstel, daar zitten veel meer onderdelen in en die kunnen slijten. Reserve-onderdelen worden wel eens zeldzaam of niet meer gemaakt.
Een MS96 is een treinstel, daar zitten veel meer onderdelen in en die kunnen slijten. Reserve-onderdelen worden wel eens zeldzaam of niet meer gemaakt.
Zo´n AI-bagger zet ik na 2 seconden af, dus geen idee wat er in dat filmpje zit.Harshan schreef: ↑13 mar 2026, 06:21 Geen probleem! Inderdaad! Alleszins is het niet mijn video. Spijtig dat de AI de menselijke aspecten overneemt, maar dat die vaak niet op een goede manier doet. En ik weet dat ons MS96 beter doet dan wat er in de video gezegd wordt. Maar ik hoor hier in het forum dat MS96 vroegtijdig zou afgevoerd worden omwille van bepaalde redenen dan zijn tweelingbroer I11, klopt dat? Zo ja, hoe komt dat? Dus ik dacht, toen ik naar die video keek, dat dat de redenen zou zijn. Maar het zijn fake redenen.
Maar de nadelen van de MS96 zijn in dit topic al vaak genoeg aan bod gekomen: lage capaciteit, heel slecht toegankelijk voor minder mobiele mensen en geen fietsvoorziening die naam waardig. Bovendien zijn ze duurder in onderhoud dan moderne treinen.
Als deze treinen in 2032 nog zouden rijden zijn zij in een wereld van M6,M7,MS08 en MS30 de enige treinen zonder lage instap. Dat is voor een steeds groter wordende groep mensen een echt probleem. Dat, samen met hun lage capaciteit, maakt deze treinen dus ongewenst voor de NMBS. Maar het zal allemaal van budgetten afhangen: als er genoeg geld is voor nabestellingen MS30 zal de DMT er snel uitgaan, indien niet zullen ze nog tot de volgende bestelling (2040?) moeten rijden.