Evolutie reizigersinformatie NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
trein9292

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS

Bericht door trein9292 »

TKR schreef: 19 mar 2026, 09:38 Het lijkt me eerder dat de tussenliggende haltes geskipt zouden kunnen worden. Dat gebeurt op mijn lijn wel vaker bij vertragingen van bijna een half uur en langer omdat de volgende trein er toch vlak achter hangt. Zo kan deze trein al een deel van zijn vertraging inhalen.
Dat concept ken ik, maar lijkt me toch nooit dat ze dat hier gaan toepassen: een belangrijk station als Hasselt overslaan om rechtstreeks naar Tongeren te rijden?
De standaard methode bij vertragingen op deze lijn is de trein beperkten tot Hasselt, of Diest als de vertraging echt groot is.

Dat is uiteindelijk ook wat er hier gebeurd is: hij werd beperkt tot Hasselt.
260689

Bericht door 260689 »

trein9292 schreef: 19 mar 2026, 09:50
TKR schreef: 19 mar 2026, 09:38 Het lijkt me eerder dat de tussenliggende haltes geskipt zouden kunnen worden. Dat gebeurt op mijn lijn wel vaker bij vertragingen van bijna een half uur en langer omdat de volgende trein er toch vlak achter hangt. Zo kan deze trein al een deel van zijn vertraging inhalen.
Dat concept ken ik, maar lijkt me toch nooit dat ze dat hier gaan toepassen: een belangrijk station als Hasselt overslaan om rechtstreeks naar Tongeren te rijden?
De standaard methode bij vertragingen op deze lijn is de trein beperkten tot Hasselt, of Diest als de vertraging echt groot is.

Dat is uiteindelijk ook wat er hier gebeurd is: hij werd beperkt tot Hasselt.
Zou me niet verbazen. Als ze Lier en Mechelen overslaan .....

E2616 is uiteindelijk beperkt tot Hasselt. Dit doordat E1739 in nood stond wegens een technische defect tussen schulen en Diest.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Deze melding is volgens mij gelijk aan de melding "Vertrek te bevestigen" die je soms ziet op de schermen in de stations.
trainlovertje
Contacteer:

Bericht door trainlovertje »

ovspotter_be schreef: 19 mar 2026, 12:31 Deze melding is volgens mij gelijk aan de melding "Vertrek te bevestigen" die je soms ziet op de schermen in de stations.
Dat vermoed ik ook. En dan heb je geen ‘halte te bevestigen’ bij Tongeren aangezien er daar geen vertrek plaatsvindt, enkel een aankomst.
Plaats reactie