NMBS-dienstregeling 2027 (vanaf zondag 13 december 2026)
Re: NMBS-dienstregeling 2027 (vanaf zondag 13 december 2026)
In beide gevallen zou het wel betekenen dat Knokke er een tweede IC bij krijgt. Het is ze zeker gegund, maar ik zou dan toch verwacht hebben dat Blankenberge eerder die eer zou krijgen. Zelfs buiten de vakantiepieken ligt het aantal reizigers er hoger dan in Knokke, Duinbergen en Heist opgeteld. Wie weet meer?
-
desirootje
Mss dat men wilt dat de IC Knokke-Luik Duinbergen en Heist overslaat? Mss stopt de nieuwe IC zelfs in Brugge-Sint-Pieters? Daarnaast heb je het probleem dat als die IC zijn huidig pad behoudt, die 2 treinen net achter elkaar aankomen, vanuit Knokke is op zijn minst een 25-35 regeling mogelijk, lijkt mij.Steve schreef: ↑06 jun 2026, 21:30 In beide gevallen zou het wel betekenen dat Knokke er een tweede IC bij krijgt. Het is ze zeker gegund, maar ik zou dan toch verwacht hebben dat Blankenberge eerder die eer zou krijgen. Zelfs buiten de vakantiepieken ligt het aantal reizigers er hoger dan in Knokke, Duinbergen en Heist opgeteld. Wie weet meer?
-
BlackEagle
Eerlijk gezegd vind ik de sluiting van station Buda geen goede zaak. De afgelopen drie jaar haalde het tussen de 130 en 160 reizigers per weekdag, met maar één trein per uur. Dat is zeker niet slecht gezien de omgeving waarin het ligt. Waarschijnlijk gaat het om een combinatie van werknemers uit de omliggende bedrijven en inwoners van Machelen.
De logica van Infrabel is begrijpelijk (de S1 die tussen het IC-verkeer van L25 rijdt is inderdaad niet wenselijk), maar bij het verschuiven van de S1 naar L27 zou men het station Machelen moeten heropenen. De S1 gaf een reistijd van 8 minuten naar Brussel-Noord, de alternatieven met de bus duren bijna een half uur... Een gedeelte van de perrons van het oude station is nog aanwezig, wat betekent dat grote graafwerken niet noodzakelijk zijn.
De logica van Infrabel is begrijpelijk (de S1 die tussen het IC-verkeer van L25 rijdt is inderdaad niet wenselijk), maar bij het verschuiven van de S1 naar L27 zou men het station Machelen moeten heropenen. De S1 gaf een reistijd van 8 minuten naar Brussel-Noord, de alternatieven met de bus duren bijna een half uur... Een gedeelte van de perrons van het oude station is nog aanwezig, wat betekent dat grote graafwerken niet noodzakelijk zijn.
Inderdaad, de S1 volwaardig verhuizen naar L27 en Machelen (Brabant) bedienen zou de ideale oplossing zijn. De perrons zijn er wel degelijk nog. Vooral onkruid bestrijden en alle aanduidingen en wachthuisjes wat vernieuwen volstaat. Een nieuwe laag grint op het perron en gebruiken maar.