En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
stijn schreef: ↑25 jun 2026, 15:19
En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Ik ga er toch vanuit dat ze begeleiders van iemand met een geldig ticket gaan toelaten. Maar je vriendin/klanten/ouders gaan dat dan wel moeten kunnen voorleggen.
Shrek schreef: ↑25 jun 2026, 14:57
Ik denk ook dat perroncontroles een goede zaak zijn. Voor treinspotters wordt het misschien iets lastiger, maar die weten wel wat het goedkoopste ticket is dat ze kunnen kopen om toch in orde te zijn
Als ik dan op perron 10 in Gent St Pieters de ICE wil fotograferen, moet ik een ticket naar Brussel kopen, want als ze de controles goet doen, laten ze me niet door met een ticket van 2,6 EUR naar Gent-Dampoort - aangezien die helemaal niet op dat perron komt.
Als men dit echt sluitend wil maken, dan moet het perronkaartje opnieuw ingevoerd worden.
stijn schreef: ↑25 jun 2026, 15:19
En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Dat stond al in het persbericht: iemand begeleiden is geen probleem als die persoon een ticket heeft.
stijn schreef: ↑25 jun 2026, 15:19
En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Ik ga er toch vanuit dat ze begeleiders van iemand met een geldig ticket gaan toelaten. Maar je vriendin/klanten/ouders gaan dat dan wel moeten kunnen voorleggen.
Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
rdv schreef: ↑25 jun 2026, 15:34
Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
En dat zal dus meteen de loophole worden waarachter de zwartrijders zich gaan schuilen...
En als er niemand afstapt... "Hij zal de trein gemist hebben"...
rdv schreef: ↑25 jun 2026, 15:34
Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
En dat zal dus meteen de loophole worden waarachter de zwartrijders zich gaan schuilen...
En als er niemand afstapt... "Hij zal de trein gemist hebben"...
Gelukkig hebben de meeste zwartrijders van het type dat men met de nieuwe regels wil weren dusdanig weinig niet-aangetaste hersencellen door hun druggebruik, dat ze zelfs dit niet zouden kunnen verzinnen.
Mijn ervaring is met andere woorden: als ze de regels niet volgen en dat zelf goed beseffen, gaan ze ook niet doen alsof ze de regels proberen volgen.