Boordtarief

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
stijn
Berichten: 388
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Boordtarief

Bericht door stijn »

En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Boordtarief

Bericht door Shrek »

stijn schreef: 25 jun 2026, 15:19 En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Ik ga er toch vanuit dat ze begeleiders van iemand met een geldig ticket gaan toelaten. Maar je vriendin/klanten/ouders gaan dat dan wel moeten kunnen voorleggen.
rdv
Berichten: 1503
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Boordtarief

Bericht door rdv »

Shrek schreef: 25 jun 2026, 14:57 Ik denk ook dat perroncontroles een goede zaak zijn. Voor treinspotters wordt het misschien iets lastiger, maar die weten wel wat het goedkoopste ticket is dat ze kunnen kopen om toch in orde te zijn :lol:
Als ik dan op perron 10 in Gent St Pieters de ICE wil fotograferen, moet ik een ticket naar Brussel kopen, want als ze de controles goet doen, laten ze me niet door met een ticket van 2,6 EUR naar Gent-Dampoort - aangezien die helemaal niet op dat perron komt.

Als men dit echt sluitend wil maken, dan moet het perronkaartje opnieuw ingevoerd worden.
DR-fan
Berichten: 783
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Boordtarief

Bericht door DR-fan »

stijn schreef: 25 jun 2026, 15:19 En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Dat stond al in het persbericht: iemand begeleiden is geen probleem als die persoon een ticket heeft.
rdv
Berichten: 1503
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Boordtarief

Bericht door rdv »

Shrek schreef: 25 jun 2026, 15:24
stijn schreef: 25 jun 2026, 15:19 En wat als ik m'n ouders van mid de 70 ga helpen hun bagage aan boord van het rijtuig te hijsen?
En wat als ik klanten moet opwachten die met de trein van de luchthaven komen?
En wat als ik m'n vriendin wil uitwuiven?
Ik ga er toch vanuit dat ze begeleiders van iemand met een geldig ticket gaan toelaten. Maar je vriendin/klanten/ouders gaan dat dan wel moeten kunnen voorleggen.
Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
stijn
Berichten: 388
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Boordtarief

Bericht door stijn »

rdv schreef: 25 jun 2026, 15:34 Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
En dat zal dus meteen de loophole worden waarachter de zwartrijders zich gaan schuilen...
En als er niemand afstapt... "Hij zal de trein gemist hebben"...
trainlovertje
Berichten: 2943
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Boordtarief

Bericht door trainlovertje »

stijn schreef: 25 jun 2026, 16:12
rdv schreef: 25 jun 2026, 15:34 Dat werkt dus niet om iemand op te halen, want dan kan je hun ticket nog niet laten zien, ze zitten nl. nog op de trein.
En dat zal dus meteen de loophole worden waarachter de zwartrijders zich gaan schuilen...
En als er niemand afstapt... "Hij zal de trein gemist hebben"...
Gelukkig hebben de meeste zwartrijders van het type dat men met de nieuwe regels wil weren dusdanig weinig niet-aangetaste hersencellen door hun druggebruik, dat ze zelfs dit niet zouden kunnen verzinnen.
Mijn ervaring is met andere woorden: als ze de regels niet volgen en dat zelf goed beseffen, gaan ze ook niet doen alsof ze de regels proberen volgen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5709
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Boordtarief

Bericht door overweg13 »

Eigenlijk lees ik hier een pleidooi voor de (her)invoering van het perronticket... Lees er de laatste bijdragen maar eens op na!
Met vriendelijke groet

overweg13
eagleheart
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Boordtarief

Bericht door eagleheart »

overweg13 schreef: 24 jun 2026, 18:27 Een nevenverschijnsel dat toch niet onwelkom is: het zal hopelijk niet-reizigers ervan weerhouden om de onderdoorgangen te gebruiken als snelle verbinding tussen voor- en achterzijde van het station.
De toekomstige onderdoorgang van station Mechelen wordt net speciaal gebouwd om de huidige stad met het toekomstige stadsdeel (Ragheno) aan de achterkant te connecteren, dus net met de intentie om als doorgang gebruikt te worden..
Plaats reactie