European Sleeper
Re: European Sleeper
De 1e ES 400 Milaan - Brussel heeft een opmerkelijk rijpad in België. De stops in België zijn Vervier-Centrale en Brussel-Zuid. L37 - L125 - L161 - L0.
-
ovspotter_be
Ik vermoed dat de werken in Aarschot daar iets mee te maken zullen hebben aangezien European Sleeper ook wel eens via Hasselt durft te rijden.
Rijpad voorziet trouwens ook een commerciële halte in Namur (10:37 – 10:40) maar deze is niet zichtbaar op de website van European Sleeper, terugrit 's avonds rijdt wel gewoon via L36 maar vermijdt Liège-Guillemins door rond te rijden L36A en Kinkempois.
Die halte in Verviers had iets te maken met een conflict met de nieuwe ICE van/naar Antwerpen meende ik hier ooit ergens gelezen te hebben, de Nightjet rijdt trouwens vanaf maandag ook via Kinkempois met een halte in Verviers-Central ipv Liège-Guillemins.
Rijpad voorziet trouwens ook een commerciële halte in Namur (10:37 – 10:40) maar deze is niet zichtbaar op de website van European Sleeper, terugrit 's avonds rijdt wel gewoon via L36 maar vermijdt Liège-Guillemins door rond te rijden L36A en Kinkempois.
Die halte in Verviers had iets te maken met een conflict met de nieuwe ICE van/naar Antwerpen meende ik hier ooit ergens gelezen te hebben, de Nightjet rijdt trouwens vanaf maandag ook via Kinkempois met een halte in Verviers-Central ipv Liège-Guillemins.
Goed dat daar gestopt wordt zodoende iedereen de mogelijkheid heeft om in een kortere reisweg tot in Luik kan raken.ovspotter_be schreef: ↑05 sep 2026, 12:07 Ik vermoed dat de werken in Aarschot daar iets mee te maken zullen hebben aangezien European Sleeper ook wel eens via Hasselt durft te rijden.
Er zit veel variatie op de dienstregeling van ES401 in België.
Bvb op maandagen vertrekt die al om 17:17 in Brussel-Zuid, om dan meer dan een uur stil te staan in Verviers.
Op donderdagen vertrek om 19:06 (NJ pad), op zaterdagen om 18:17 of 18:31
Bvb op maandagen vertrekt die al om 17:17 in Brussel-Zuid, om dan meer dan een uur stil te staan in Verviers.
Op donderdagen vertrek om 19:06 (NJ pad), op zaterdagen om 18:17 of 18:31