Dat zinnetje voldoet niet aan de verordening, dus dat kun je negeren. Een verplichte reservering is bv. niet van invloed op het al dan niet doorgaand zijn van je overeenkomst.dovaere schreef: ↑10 sep 2026, 15:42Bedankt, dat zal dan sinds die Europese verordening van 2021 zijn.rvdborgt schreef: ↑10 sep 2026, 14:29Aangezien je in Lille van SNCF naar SNCF overstapt, is het 1 doorgaande overeenkomst.rdv schreef: ↑10 sep 2026, 13:25 Onlangs had ik in Lille mijn overstap op de TGV gemist door een geschrapte IC naar Lille vanuit Lokeren. Zonder problemen omgeboekt door SNCF (ze waren zelfs niet geinteresseerd in mijn doorgaand ticket), en NMBS internationaal heeft de compensatie berekend op het hele ticket (Lokeren - Lille - Parijs) terwijl ik enkel compensatie voor Lille - Parijs had verwacht (ik had in één keer geboekt).
Ik weet dat het (hier ergens, maar waar?) eerder besproken is, maar het is toch wel een soep en niemand van de vervoerders doet blijkbaar de moeite om dit duidelijk uit te leggen. Bij de NMBS vind ik de uitleg hierover ook niet terug.
Bij het boeken van deze verbinding kom ik enkel weer op de vage zinnetjes "Als je reis uit meerdere aansluitende treinen bestaat, krijg je meerdere tickets die elk een afzonderlijk vervoerscontract vormen, behalve bij een opeenvolging van treinen zonder verplichte plaatsreservering (die dan door één ticket gedekt wordt)". Dat zinnetje suggereert enkel dat dit geen doorgaande overeenkomst is.
Het komt ook niet overeen met de praktijk, aangezien je lang niet altijd voor iedere trein een apart ticket krijgt.