MW41 Lokeren
Re: MW41 Lokeren
Is dat misschien die fameuze stam waarvan ik eerder deze week foto's zag passeren in de haven of vergelijkbare omgeving, met andere woorden klaar voor de sloop?
- trainfan03
-
ovspotter_be
Een andere stam inderdaad. De stam van Lokeren in in Schaarbeek bij de schroothoop gezet.
Is het niet mogelijk om de S53 terug in te korten tot de verbinding Gent-Sint-Pieters - Lokeren, zoals: nu (2026) in het weekend, zodat er weer Desiro's op deze verbinding rijden en de MW41's op deze verbinding aflossen?
-
desirootje
Ik vrees dan dat Oudernaarde zijn 2e S trein zou verliezen sinds je meer personeel nodig hebt wanneer je deze trein opsplitst dan als je ze aan elkaar hangt.
Als er vraag zou zijn/is naar deze verbinding, waarom ze dan (opnieuw) in 2 kappen...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Nog even terug naar de hinder: tijdens onze laatste uitstap landden we in Couvin met een mw41 (4114) en moesten we op het busstation een aansluitende bus nemen. We stonden te wachten op hoop en al 6 m van de motorwagen en pas toen die aanzette om terug te rijden naar Charleroi viel ons enige geluidshinder op, maar die was meteen weer verdwenen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de mw in Lokeren meer lawaai maken dan die in Couvin... Zielige mensen die dat niet meer verdragen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Of je kunt dit traject Gent - Oudenaarde koppelen met het traject Gent - Geraardsbergen door dat laatste een halfuur later op te schuiven waardoor in Geraardsbergen deze trein goede aansluiting zal hebben met S-treinen en een L-trein naar Wallonië wat ook beter is.desirootje schreef: ↑26 sep 2026, 17:34Ik vrees dan dat Oudernaarde zijn 2e S trein zou verliezen sinds je meer personeel nodig hebt wanneer je deze trein opsplitst dan als je ze aan elkaar hangt.
-
ovspotter_be
Mss de tweede trein per uur tussen Kortrijk en Brussel via Oudenaarde, Zottegem en Denderleeuw ook in het weekend invoeren waardoor die wel goede aansluitingen daar zal hebben. Maar dan moet de reistijd tussen Gent en Oudenaarde en de reistijd tussen Gent en Geraardsbergen verlaagd worden, zodat er voldoende keertijden zijn in Oudenaarde/Ronse en Geraardsbergen. Dat geldt ook voor S51 die ook wat sneller moet rijden tussen Gent en Oudenaarde. Of... de S53 verlengen tot Sint-Niklaas mits 3 minuten reistijdverlaging (12 minuten in plaats van 15 minuten, zoals: S34 tussen Lokeren en Sint-Niklaas) met behoud van haltes in Sinaai en Belsele, zodat de trein voldoende tijd heeft om van richting te veranderen in Sint-Niklaas.ovspotter_be schreef: ↑29 sep 2026, 20:01 Maar dan heb je weer minder goede aansluitingen in Zottegem.
-
traindriverbe
Men lijkt nogal gemakkelijk te vergeten dat deze motorstellen destijds voorgesteld werden als treinmaterieel met hetzelfde comfortniveau als ander materieel dat op dat moment in dienst genomen werd. Er werd ons voorgehouden dat deze stellen niet zouden onderdoen voor het IC-materieel. Vooral airco en rij-eigenschappen moesten daarbij in het oog springen. Maar mijn ontgoocheling bij de eerste rit met mw41 werd nadien alleen nog overstegen toen ik voor het eerst in een desiro zat. Overigens, om eerlijk te zijn: toen ik met mijn groep wandelaars voor het eerst in een mw41 terechtkwam, waren ze het er unaniem over eens dat het prettige, frisse treinen waren. Fris van uitzicht, voor alle duidelijkheid. De gustibus et coloribus...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13