Schoon foto's! Tof aan Luxemburg is dat daar zoveel materiaal van verschillende maatschappijen bijeenkomt..
Weet je misschien naar waar de CFL 3008 met zijn drie Dosto's heen reed (5de foto)? Ik dacht dat ze die buiten de IR Luik-Luxemburg en een paar IC's Brussel-Luxemburg, niet in de reizigersdienst gebruikten.
Elgar schreef:Schoon foto's! Tof aan Luxemburg is dat daar zoveel materiaal van verschillende maatschappijen bijeenkomt..
Weet je misschien naar waar de CFL 3008 met zijn drie Dosto's heen reed (5de foto)? Ik dacht dat ze die buiten de IR Luik-Luxemburg en een paar IC's Brussel-Luxemburg, niet in de reizigersdienst gebruikten.
Sinds de nieuwe dienstregeling (bij de CFL blijkbaar ook op 10 december) wordt de 3000 nu ook ingezet op Luxemburg - Kleinbettingen, ze vervangen daar de Duitse motorwagens VT 628.
Heel bijzonder is dat ze in trek-duw rijden met de Dosto-stuurstanden!
Elgar schreef:Sinds de nieuwe dienstregeling (bij de CFL blijkbaar ook op 10 december) wordt de 3000 nu ook ingezet op Luxemburg - Kleinbettingen, ze vervangen daar de Duitse motorwagens VT 628.
Heel bijzonder is dat ze in trek-duw rijden met de Dosto-stuurstanden!
sncf-sncb schreef:Leuke foto's!
Ik dacht dat die Wegmann (als ik het goed heb) rijtuigen niet meer in dienst waren!
Die wegmann en het rendez vous rijtuig zijn van de GAR dus niet van de CFL.
Deze rijden jaarlijks nog enkele keren in de Luxembourg-Blankenberge express