reeks 14 made by Siemens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Erwin

Bericht door Erwin »

Leuk als ze voor de Volvo trein komen naar Bad Bentheim :-)
Taurus

Bericht door Taurus »

Als ze slechts met verminderd vermogen onder 1.500V kunnen rijden gaat dat lastig worden. Dan denk ik dat tzt de reeks 11 een betere kanshebber is als de HSL volledig in dienst is, maar goed dat is nog zo ver weg :P :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Dan denk ik dat tzt de reeks 11 een betere kanshebber is als de HSL volledig in dienst is
Ik geloof dat ze voor reizigersdienst tussen Antwerpen en Noorderkempen in het begin locs zouden huren ;)

Trouwens, HSL en reeks 11 gaan niet goed samen denk ik, alleen als ge eens een ontploffing wilt zien :P
ziemon

Bericht door ziemon »

goed lezen

er wordt bedoeld: als de HSL er is, dan is de 11 vrij, kunnen ze in NL voor goederen worden ingezet
Wover

Bericht door Wover »

Achja, op die manier.

We zullen zien wat het geeft, tzal ervan afhangen hoe goed die beestjes nog onderhouden zullen worden denk ik :P
antwerpen noord tbs

Bericht door antwerpen noord tbs »

Er bestaat dus weldegelijk bandwerk voor loks. Siemens doet niet anders dan bandwerk voor loks!!!
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

ziemon schreef:goed lezen

er wordt bedoeld: als de HSL er is, dan is de 11 vrij, kunnen ze in NL voor goederen worden ingezet
Als Railion tegen die tijd die treinen niet zelf rijdt.
Wim
Taurus

Bericht door Taurus »

De Volvotreinen rijden nu al onder de vlag van Railion. Bij een tekort aan 77'ers worden er ook 6500'en ingezet zoals laatst nog het geval was.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Taurus schreef:De Volvotreinen rijden nu al onder de vlag van Railion. Bij een tekort aan 77'ers worden er ook 6500'en ingezet zoals laatst nog het geval was.
*sniksnik* :cry:
antwerpen noord tbs

Bericht door antwerpen noord tbs »

Vanaf nu worden de VOLVO treinen altijd met 6500 gereden.
tt44ta46

Bericht door tt44ta46 »

Zie hieronder!

(1) zoals ik reeds zei: REIZIGERS!!!
(2) jammer genoeg schijnbaar niet ver-Belgischt front
(3) trainspotterke kan content zijn: z'n gekapt logo staat op de zijkant!

"Op 6 december 2006 werd de bestelling van 60 tweespanningslocomotieven voor het binnenlandse reizigersverkeer goedgekeurd. De NMBS heeft bij Siemens 60 van deze locomotieven van het type ‘Eurosprinter ES60U3’ besteld, ze worden geleverd tussen januari 2009 en juni 2010. In de order is bovendien een optie voor nog eens 60 locomotieven opgenomen. De NMBS trekt hier 211 miljoen euro voor uit, of 3,52 miljoen euro per locomotief.

De nieuwe locomotief moet het mogelijk maken om oudere types te vervangen en bovendien extra tractiecapaciteit te creëren. De nieuwe locomotieven zijn compatibel met de
I11-stuurrijtuigen en de stuurrijtuigen van de M6-dubbeldekkers. Deze nieuwe locomotieven zullen ook een comfortverbetering met zich meebrengen voor de treinbestuurders.

De nieuwe NMBS-locomotief, afgeleid van de Eurosprinter variante Taurus, kan rijden aan maximaal 200 km/u en is ook geschikt voor de L2, de hogesnelheidslijn tussen Brussel en Luik. Ze kunnen ook ingezet worden voor het grensoverschrijdende verkeer en zullen bij levering gehomologeerd zijn voor het Franse net. Deze locomotieven zijn uitgerust met het Europese ETCS-veiligheidssysteem. Dit type locomotief is een standaard-type, waar geen specifieke aanpassingen voor de NMBS aan moeten uitgevoerd worden.

Constructeur Siemens zal ook een aanzienlijk deel van het wisselstukkenbeheer voor zijn rekening nemen, terwijl de NMBS zelf het ‘dagelijks onderhoud’ voor haar rekening neemt."
Bijlagen
1168960624_Siemens%20loc%20160107.jpg
1168960624_Siemens%20loc%20160107.jpg (24.32 KiB) 4840 keer bekeken
Shrek

Bericht door Shrek »

weten ze al of hij ook naar breda/amsterdam zal kunnen rijden?
in ieder geval bedankt voor de informatie, ik kijk al uit naar de eerste testritten :D

Is hiermee nu de bestelling van 4-spanningslocs voor b-cargo uitgesloten of kan dat er ook nog komen?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Is hiermee nu de bestelling van 4-spanningslocs voor b-cargo uitgesloten of kan dat er ook nog komen?
ik vrees dat dat plan niet meer door zal gaan , B-cargo wil immers 35 nieuwe dieselloks met groot vermogen bestellen, en als die 13'en naar het goedervervoer zouden gaan...
Sander

Bericht door Sander »

antwerpen noord tbs schreef:Vanaf nu worden de VOLVO treinen altijd met 6500 gereden.
Hmm, waarom is dat?
260689

Bericht door 260689 »

is wel goed dat ze met de M6 rijtuigen ook opweg mee kan gaan zo kunnen ze daarmee in pool rijden (mss op de oostende antwerpen maar ik denk dan de knokke/blankenberge-(week) hasselt/tongeren (weekend) luik/genk zullen ingezet worden.
Plaats reactie