3007 CFL in Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bert

3007 CFL in Oostende

Bericht door Bert »

Gisterenavond stond de 3007 van de CFL in Oostende. Hij stond op spoor 10.
Weet er iemand wat die daar kwam doen? Dit is één van de twee locs die gehuurd worden door de NMBS om de IC J te rijden.
Foto zal voor vanavond zijn, ik moet ze nog overzetten. :wink:
nicken

Re: 3007 CFL in Oostende

Bericht door nicken »

Bert schreef:Gisterenavond stond de 3007 van de CFL in Oostende. Hij stond op spoor 10.
Weet er iemand wat die daar kwam doen? Dit is één van de twee locs die gehuurd worden door de NMBS om de IC J te rijden.
Is da het spoor met de fietsenstalling?
260689

Re: 3007 CFL in Oostende

Bericht door 260689 »

nicken schreef:
Bert schreef:Gisterenavond stond de 3007 van de CFL in Oostende. Hij stond op spoor 10.
Is da het spoor met de fietsenstalling?
ja :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Hij werd daar naar toe gebracht door de 2356, omstreeks 17:05 op 12/01/07 was hij in Oostende. De 3007 is nog wel eens in Oostende geweest, dit om de 2128 te doen, die in de zomermaanden doorreed naar Oostende. Hij zal in de omloop van de 13 zitten, zeker.
260689

Bericht door 260689 »

messchien dan ze die eventuaal op den oostende antwerpen zetten.
ma zeker niet op de oostende-eupen omdat die geen TBL2 hebben en niet over L2 mogen rijden
TSP

Bericht door TSP »

Even korte vraag: TBL2? Is dat de Belgische tegenhanger van de ATB?
260689

Bericht door 260689 »

ik denk dat TBL2 gewoon een andere versie is van ATB het is allebij een beveiligingsysteem alleen met andere software
TSP

Bericht door TSP »

Wordt in Belgie alleen de krokodil gebruikt als beveiliging, of ook nog een ander systeem zoals de TBL? Ik dacht toch de krokodil. (Of ga ik nu dingen door elkaar halen?)
260689

Bericht door 260689 »

TBL2 zit op de hogesnelheidslijn 2 (tussen Leuven en Ans) maar in het nieuw materiaal (AM96, 13, I11 stuurrijtuig) hebben TBL2 die word voor een deel ook gebruikt op het gewoon net dat ge als ge rood sein hebt onmiddelijk noodremming krijgt.

ik weet niet of dit allemaal klopt maar een treinbestuurder heeft mij dit eens uitgelegt.
TSP

Bericht door TSP »

Maar op het gewone net wordt de TBL dan gelinkt op de krokodil?
260689

Bericht door 260689 »

ik denk van wel
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

TBL is van toepassing bij >160km/h
voor de rest wordt altijd ATB (krokodil) gebruikt...
Wover

Bericht door Wover »

TBL 1 = krokodil
TBL 2 = met bakens
TBL 2 van HSL's = gelijkaardig aan TVM
Steven

Bericht door Steven »

effe een en ander recht zetten mannen

memor = krokodil
TBL1 = bakens
TBL2 = bakens
TVM gaat via een draad = continu-info

bakens van tbl 1 en 2 zijn verschillend in afmeting, tbl 1 is vooral te vinden op L50A, 36, 37, 161, 162

welk materieel is voorzien van tbl 2
ms96, hle13, i11 stuurrijtuig
tbl 1 is voorzien op bovenstaande + alle hle 27, breaks (niet de volledige reeks), de rest van het materieel is enkel voorzien van het systeem memor, of met de voorganger van memor gong-fluit (is ook via de krokodil)

materieel voorzien van tbl 2 is extra beveiligd, voorzien van een data entry (ingeven van info ivm samenstelling en toegelaten snelheid en traject) als deze info niet is ingegeven kan het materieel niet sneller dan 40 km/u rijden in modus tbl 1 kan het nieuwe materieel nooit sneller dan 170 (160 normale snelheid, 165 waarschuwingstoon en 170 = noodremming)

het zijn enkel die seinen die van een tbl 1 baken voorzien zijn die treinen kunnen doen stoppen en dus enkel in geval een trein voorzien is van tbl 1

treinen met het systeem memor, ging fluit komen tot stilstand bij het waarschuwingssein (2 gele of dergelijke) als de bestuurder niet attent is en dus geen memorisatie doet met de voorziene knop.

naar de toekomst toe gaat men een tbl1+ uitbrengen waarna men dit kan upgraden naar etcs (gaat volledig door siemens gebeuren), deze variant dient om de treinen te doen stoppen voor ze door het rood gaan (tbl1 stopt de trein nadat hij voorbij het rood is)

etcs en tbl 1+ gaan namelijks dezelfde bakens gebruiken, proefopstelling te zien in schaarbeek aan een aantal seinen
Wover

Bericht door Wover »

Bedankt voor de verduidelijking, en mijn excuses voor de stommiteit :P

Ik dacht dat TBL 2 dus op L2 bv zat, en dat de bakens TBL waren (de geel-blauwe bordjes). Daarom dat ik zei dat het leek op TVM, want dat gebruikt toch ook die bordjes al aanduiding van een baken? Maar dus op L2 heb je TVM (de bordjes) en TBL 2 (nog iets anders)? Of ben ik nu vanalles door elkaar aan't slaan?
Plaats reactie