voorbereiding naar examen voor onderhoud

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
pietje

Bericht door pietje »

john schreef:een vraagske waar ligt het verschil van funktie tusen iemand met een a1 en iemand met een a2 diploma (onderhoud) bij de nmbs.Kun je even ver geraken met een a2 vergeleken met iemand met een a1 (nie op loongebied maar wel op de job)

(a2 elektro-mechanica/a1 elektro-mechanica)
Wordt er bij de NMBS betaald in functie van diploma en niet in functie van jobinhoud?
Ik bedoel maar: een A1 en A2 kunnen die exact dezelfde job doen voor een verschillend loon? Of lossen ze dat op door een andere jobtitel/beschrijving te geven naargelang diploma?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je wordt betaald volgens een loonschaal die vastligt per job, met welk diploma je binnegekomen bent maakt ni uit. Ik heb een A1 maar als treinbestuurder volg ik dezelfde loonschaal als mensen die geen A1 hebben
john

Bericht door john »

ja da wist ik maar mijn vraag was kun je ooit de zelfde funkie uitoefen (onderhoud) die iemand met een a1 derekt kan doen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je komt binnen aan een job
en iedereen kan bovenaan geraken mits te slagen voor de juiste interne examens
john

Bericht door john »

hallo
ik moet volgende week mijn schriftelijke proef gaan afleggen maar ik weet totaal niet wat ik kan verwachten van moeilijksheidgraad.
Kan iemand wat tips geven
Laatst gewijzigd door john op 12 mar 2007, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

john schreef:hallo
ik moe volgende week mijn schriftelijke proef gaan aflegge maar ik weet totaal nie wa ik kan verwachten van moeilijksheid graad en zo kan me iemand wa tips geven
Als je schrijfstijl is zoals hierboven, vergeet het dan maar !!
john

Bericht door john »

e49memling schreef:
john schreef:hallo
ik moe volgende week mijn schriftelijke proef gaan aflegge maar ik weet totaal nie wa ik kan verwachten van moeilijksheid graad en zo kan me iemand wa tips geven
Als je schrijfstijl is zoals hierboven, vergeet het dan maar !!
dat was mijn vraag niet
Laatst gewijzigd door john op 12 mar 2007, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

john schreef:
e49memling schreef:
john schreef:hallo
ik moe volgende week mijn schriftelijke proef gaan aflegge maar ik weet totaal nie wa ik kan verwachten van moeilijksheid graad en zo kan me iemand wa tips geven
Als je schrijfstijl is zoals hierboven, vergeet het dan maar !!
ja da was mijn vraag nie
Toch een terechte opmerking van "e49memling". En het verbetert blijkbaar niet. Op mijn werk moeten we € 2 per schrijffout betalen. Kan voor sommigen duur worden! En wanneer je veel schrijffouten maakt tijdens het schriftelijke ingangsexamen, mag je het vergeten.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

john schreef:
e49memling schreef:
john schreef:hallo
ik moe volgende week mijn schriftelijke proef gaan aflegge maar ik weet totaal nie wa ik kan verwachten van moeilijksheid graad en zo kan me iemand wa tips geven
Als je schrijfstijl is zoals hierboven, vergeet het dan maar !!
ja da was mijn vraag nie
Niettemin een antwoord, je vroeg toch een tip, je weet blijkbaar niet eens meer wat je had gevraagd!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

't Is niet omdat iemand hier zó schrijft, dat zij/hij dat in 't echt ook zo doet hé.
john

Bericht door john »

daar ben ik nie veel mee voor de proef want het zijn meerkeuze vragen
Plaats reactie