Welter: Neem zo snel mogelijk spoortunnel in dienst

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Bovendien zou bij opvoering naar 200kph ook de signalisatie omgezet moeten worden naar TBL, want gewone memor met lichtseinen mag niet bij hogere snelheden dan 160kph geloof ik...

En er rijden daar nu nog breaks over, en die kennen natuurlijk geen TBL...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das geen probleem wover, op de 96N zijn tbl1 en 2 ook samen in dienst hoor, de thalys en eurostar treinen krijgen aldaar tbl 2 signalisatie in de stuurpost binnen maar kunnen er evengoed op de klassieke seinen rijden, vermoedelijk wacht men op de 36N op het degelijk werken van ETCS om het aldoende ook daar te plaatsen en te activeren
Ruben
Berichten: 344
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Wover schreef:Snelheid vanaf net voor Schaarbeek: 90, van net voor de brug 140, vanaf net na de brug 160 tot Leuven, waar L36N overgaat in L2 (200kmph).
L2=300 km/u, niet?
Wover

Bericht door Wover »

Ja sorry, ik verwarde met de IC's getrokken door 13'en die daar maar 200 kunnen, tis daar idd 300kph.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Welter: Neem zo snel mogelijk spoortunnel in dienst

Bericht door Adler »

FLV-FGSP schreef:Uit de GvA van 10 febr:
De spoortunnel moet de stiptheid van het treinverkeer van en naar Antwerpen significant verbeteren
Herman WELTER
Ik twijfel er sterk aan dat de ingebruikname van de spoortunnel enige verbetering zal geven voor de abominabel slechte stiptheid op de IR-lijn Jambes-Essen. De vertragingen worden immers meestal opgelopen voor het bereiken van Antwerpen en worden vervolgens nog vergroot omdat een vertraagde IR voorrang moet geven aan de Thalys of de Benelux op de lijn 12. Dit zal niet veranderen met de spoortunnel. Alleen al voor de 14 werkdagen van deze maand maart had ik persoonlijk te maken met 9 dagen met vertragingen van meer dan 15 minuten (tot 37 minuten ! ). Zoals gewoonlijk ontkent de NMBS in alle toonaarden dat er een probleem is en vertikt het er iets aan te doen.
Ik heb nochtans persoonlijk kunnen vaststellen bij een bezoek aan het nieuwe Traffic Control Centre van Infrabel dat men van elke trein exact weet wat de vertraging is en wat de reden is. Waarom dan altijd die ontkenningen en leugens in de mededelingen in de media?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Weet er iemand of men van plan is om ook goederentreinen (of losse lokskes) door de tunnel te sturen?
Ik heb ooit 1 keer met een hkm een bangelijke doortocht gemaakt door de Brusselse noord-zuid verbinding, in volle spits dan nog. Heel die meute in brussel centraal zien rechtstaan om dan wenkbrauwfronsend weer neer te gaan zitten, twas leutig om zien...
Eindbestemming was de rangeerbundel van Ruisbroek, vertrekstation antwerpen noord.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Vergeet het maar , HKM is verboden in Antwerpse NZ-verbinding : als men al ziet dat een werktrein met amper 10 wagons getrokken door 2 53'ers niet boven geraakt zal een gewone HKM met 1 loc dat ook niet kunnen.Komt daarbij dat dat een enorme herrie maakt op niveau -2 , de tunnel zal al toch snel genoeg verzadigd raken binnen een korte tijd en de tunnel is er feitelijk niet op voorzien (asdruk en gewicht !) ..
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het was vandaga op het VTM nieuws dat de tunnel vandaag officieel is geöpend.
Vanaf maandag zouden er al trein door rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Joris schreef:Hallo,
Het was vandaga op het VTM nieuws dat de tunnel vandaag officieel is geöpend.
Vanaf maandag zouden er al trein door rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Inderdaad, vanaf maandag rijd ik er elke dag 2 keer door van Heide naar Mechelen en terug.
Ik heb op een ander forum gelezen dat men er in Brussel niet helemaal gerust in is vanwege de sterke hellingen bij in- en uitrit. Het lijkt me idd nogal vrij steil dus afwachten wat het geeft maandag.
Ik heb trouwens gezien dat de licht gewijzigde uurregeling nog niet is ingebracht in de routeplanner op de NMBS site.
Gregske

Bericht door Gregske »

Miljaarde schreef:Weet er iemand of men van plan is om ook goederentreinen (of losse lokskes) door de tunnel te sturen?
Ik heb ooit 1 keer met een hkm een bangelijke doortocht gemaakt door de Brusselse noord-zuid verbinding, in volle spits dan nog. Heel die meute in brussel centraal zien rechtstaan om dan wenkbrauwfronsend weer neer te gaan zitten, twas leutig om zien...
Eindbestemming was de rangeerbundel van Ruisbroek, vertrekstation antwerpen noord.
Neen, goederentreinen moeten langs de ring blijven rijden.
Gregske

Bericht door Gregske »

Adler schreef:
Joris schreef:Hallo,
Het was vandaga op het VTM nieuws dat de tunnel vandaag officieel is geöpend.
Vanaf maandag zouden er al trein door rijden.
Groeten,
Joris De Mol
Inderdaad, vanaf maandag rijd ik er elke dag 2 keer door van Heide naar Mechelen en terug.
Ik heb op een ander forum gelezen dat men er in Brussel niet helemaal gerust in is vanwege de sterke hellingen bij in- en uitrit. Het lijkt me idd nogal vrij steil dus afwachten wat het geeft maandag.
Ik heb trouwens gezien dat de licht gewijzigde uurregeling nog niet is ingebracht in de routeplanner op de NMBS site.
Er is wel een apart afdrukbaar document beschikbaar

Info nmbs.be

IR n Essen – Brussel – Jambes wijzigt tussen Antwerpen-Centraal en Essen.
richting Essen: Antw-Centraal Xu18 – Ekeren Xu24 – Kapellen Xu28 – Heide Xu33 – Kalmthout Xu37 – Essen Xu44
richting Jambes: Essen Xu16 – Kalmthout Xu23 – Heide Xu27 – Kapellen Xu32 – Ekeren Xu36 - Antw-Centraal Xu50
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Info nmbs.be

IR n Essen – Brussel – Jambes wijzigt tussen Antwerpen-Centraal en Essen.
richting Essen: Antw-Centraal Xu18 – Ekeren Xu24 – Kapellen Xu28 – Heide Xu33 – Kalmthout Xu37 – Essen Xu44
richting Jambes: Essen Xu16 – Kalmthout Xu23 – Heide Xu27 – Kapellen Xu32 – Ekeren Xu36 - Antw-Centraal Xu50
[/quote]

Scheelt 4 minuten op Antw Centr -Kalmthout..tov vorige week.
Dus minder dan het kopmaken zelf ????
Of zouden ze nog met veel reserve rekenen ?
Theo
Gregske

Bericht door Gregske »

dentheo schreef:Info nmbs.be

IR n Essen – Brussel – Jambes wijzigt tussen Antwerpen-Centraal en Essen.
richting Essen: Antw-Centraal Xu18 – Ekeren Xu24 – Kapellen Xu28 – Heide Xu33 – Kalmthout Xu37 – Essen Xu44
richting Jambes: Essen Xu16 – Kalmthout Xu23 – Heide Xu27 – Kapellen Xu32 – Ekeren Xu36 - Antw-Centraal Xu50


Scheelt 4 minuten op Antw Centr -Kalmthout..tov vorige week.
Dus minder dan het kopmaken zelf ????
Of zouden ze nog met veel reserve rekenen ?
Theo
De trein richting Jambes staat acht minuten stil in de statie want in de ene richting doet de trein zes minuten over A'pen - Ekeren en omgekeerd zou dit veertien minuten zijn?
Laatst gewijzigd door Gregske op 01 apr 2007, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Scheelt 4 minuten op Antw Centr -Kalmthout..tov vorige week.
Dus minder dan het kopmaken zelf ????
Of zouden ze nog met veel reserve rekenen ?
Theo[/quote]De trein richting Jambes staat acht minuten stil in de statie want in de ene richting doet de trein zes minuten over A'pen - Ekeren en omgekeerd zou dit veertien minuten zijn?[/quote]

Ja dat was beetje dom van mij, hij rijdt inderdaad vier minuten vertrekt later uit het noorden. In Centraal wacht hij rustig zijn vroegere vertrektijd af richting Brussel. .50 ?
Richting Noorden vertrekt hij 4 minuten later .18 ipv .14, staat dus nog iets langer stil om toch nog op oude tijd aan te komen...
Gregske

Bericht door Gregske »

dentheo schreef: Ja dat was beetje dom van mij, hij rijdt inderdaad vier minuten vertrekt later uit het noorden. In Centraal wacht hij rustig zijn vroegere vertrektijd af richting Brussel. .50 ?
Richting Noorden vertrekt hij 4 minuten later .18 ipv .14, staat dus nog iets langer stil om toch nog op oude tijd aan te komen...
Errare humanum est,

en dat geldt vooral voor de NMBS, ze hadden niet voorzien dat niet iedere loc de helling op kon. Het lijkt wel alsof we in Lada's rijden :lol:
Plaats reactie