Er zullen toch altijd veel stukken bijblijven waar de trein zal moeten vertragen. Die bergen en dalen kan je niet zomaar opschuiven, tenzij je radicaal tewerk gaat als de Fransen met hun hogesnelheidslijnen. Maar ofdat de kost waard is....
Om terug te keren op het onderwerp.
Ik heb op de NMBS site gelezen dat ze de reizigers uit de provincie Luxenburg een betere verbinding willen geven. Misschien daarvoor dat ze lijn 162 aanpassen aan 160 km/h.
Kulderzipken schreef:Er zullen toch altijd veel stukken bijblijven waar de trein zal moeten vertragen. Die bergen en dalen kan je niet zomaar opschuiven, tenzij je radicaal tewerk gaat als de Fransen met hun hogesnelheidslijnen. Maar ofdat de kost waard is....
volgens sommige waalse ministers wel
maar in zwitserland passen ze sommige snelle lijnen toch ook mooi in de dalen, kan dat hier niet?
Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?
En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).
Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?
En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).
idd de bogen en het vermogen van de onderstations zijn momenteel het probleem voor de 160 samen met de afstand tussen de seinen, opgelet er zijn nog stukken op de 162 waar korte rails liggen