Materieel GEN-CR
de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjesOO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek
in het weekend noemen ze dat nog gewoon L treinen omdat ze de verbindingen dan niet laten voldoen aan de regels waaraan CR wel voldoet (frequentie) maar eens het GEN volop draait zal alles wat rond brussel aan het rijden is van die treinen zowel tijdens week als weekend CR noemen, dus neen da stel zal niet aan de kant staan (er zijn er trouwens al twee van) dat draait gewoon mee in circulatie met de rest
Steven schreef:de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjesOO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek
ahzo... Merci
Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??

En dan eens het allernieuwste materieel tot aan De Panne laten rijdenDuikbril AM86 schreef:Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??


De Panne behoort niet tot het GEN, alleen de volgende verbindingen behoren tot het GEN, hier een opsomming van het CR alfabet!
Ons CR alfabet is dus beperkt tot volgende verbindingen:
CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)

Ons CR alfabet is dus beperkt tot volgende verbindingen:
CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Hier staan ook alle verbindingen van het GEN aangeduid:
http://www.belrail.be/media/images/cart ... ns_rer.gif
http://www.belrail.be/media/images/cart ... ns_rer.gif
Ik dacht dat ik het hier al gepost had , maar blijkbaar was het ergens anders.. Klik hier voor foto's van het multifunctionele gedeelte , de rest is hetzelfde als een gemoderniseerd klassiekje..OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien

Die vernieuwde generatie geluidsketels zijn blijkbaar voorzien van een ijzeren onderdeel links van de linkerkoplamp om het schuren van diene draad van diene zwarte stekker tegen te gaan.Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt![]()
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken

De andere vernieuwde stellen hebben dat niet, zie onderstaande foto.
