TGV nieuws
Ja .. de befaamde AGV .. men heeft al eens in 2002 zich aan het experment gewaagd met het prototype 'Elisa' .. in feite was dat niets meer dan 2 nieuwe rijtuigen met ondervloerse aandrijving die aan 4 bestaande TGV-rijtuigen gekoppeld wagen + motorbak 502.(De andere motorbak van het stel 502 is gesloopt na een zware aanrijding in 1998)
Op deze site vind je er enkele foto's van .. Het stel heeft wat testritten gereden op de LGV-Nord en op de klassieke lijnen in het noordoosten , maar daar bleef het bij..
Onderstaande render moet al héél wat dichter bij de definitieve versie staan : Alstom heeft vorig jaar de onderdelen besteld voor het AGV prototype dat volgend jaar uit de fabriek zou moeten rollen..
Het wordt dus in feite niets meer en minder dan een rechtstreekse concurrent voor de ICE-3 (foei , in Siemens termen moet dat de 'Velaro' reeks zijn .. )..
Op deze site vind je er enkele foto's van .. Het stel heeft wat testritten gereden op de LGV-Nord en op de klassieke lijnen in het noordoosten , maar daar bleef het bij..
Onderstaande render moet al héél wat dichter bij de definitieve versie staan : Alstom heeft vorig jaar de onderdelen besteld voor het AGV prototype dat volgend jaar uit de fabriek zou moeten rollen..
Het wordt dus in feite niets meer en minder dan een rechtstreekse concurrent voor de ICE-3 (foei , in Siemens termen moet dat de 'Velaro' reeks zijn .. )..
Mmm , zo met een héél stel blijkt de 4402 dan toch nog beter mee te vallen dan verwacht ..
Foto verwijderd 24/09/2006 wegens rood kruisje
Foto van Railpassie..
Tja , "en voyage" zou hier natuurlijk beter staan maar dat gaat er nu wel nooit meer komen :zucht:
Foto verwijderd 24/09/2006 wegens rood kruisje
Foto van Railpassie..
Tja , "en voyage" zou hier natuurlijk beter staan maar dat gaat er nu wel nooit meer komen :zucht:
Laatst gewijzigd door msts.be op 24 sep 2006, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondertussen is de 4402 ook al langsgeweest in Zwitserland met enkele testen tot Zürich en Bern , die naar Bern gingen ineens dan ook over de NBS ..
Naast de testen in Zwitserland was de 4402 ook in Luxemburg te zien , alhoewel dit terrein niet tot zijn latere actieradius zal behoren (vooralsnog zal de POS dus enkel op de lijnen naar Duitsland en Zwitserland rijden , op de lijn naar Luxemburg komen zoals nu TGV Réseau..)..
En ik moet zeggen , ook al hield ik niet eerst van die zilveren liverij , nu begint het toch wel mooier te worden naar gelang men er aan went ..
Foto's van de testritten in Luxemburg zijn op de bekende Luxemburgse website http://www.rail.lu te zien , foto's van diegenen in Zwitserland zijn hier te vinden ..
Naast de testen in Zwitserland was de 4402 ook in Luxemburg te zien , alhoewel dit terrein niet tot zijn latere actieradius zal behoren (vooralsnog zal de POS dus enkel op de lijnen naar Duitsland en Zwitserland rijden , op de lijn naar Luxemburg komen zoals nu TGV Réseau..)..
En ik moet zeggen , ook al hield ik niet eerst van die zilveren liverij , nu begint het toch wel mooier te worden naar gelang men er aan went ..
Foto's van de testritten in Luxemburg zijn op de bekende Luxemburgse website http://www.rail.lu te zien , foto's van diegenen in Zwitserland zijn hier te vinden ..
*schop*
Op het mstrainstop forum had DB-ICE3 gepost dat de SNCF binnenkort weer een poging gaat wagen om het snelheidsrecord van 515,3 km/h te verbreken met een aangepast TGV Est stel.
Maargoed, ik hoop dat het goed zal aflopen en dat de SNCF een nieuw record zal vestigen!
Als ze dat nu in de eerste week van 2007 zouden proberen op de LGV Atlantique kan ik gaan kijken!
Op het mstrainstop forum had DB-ICE3 gepost dat de SNCF binnenkort weer een poging gaat wagen om het snelheidsrecord van 515,3 km/h te verbreken met een aangepast TGV Est stel.
Maargoed, ik hoop dat het goed zal aflopen en dat de SNCF een nieuw record zal vestigen!
Als ze dat nu in de eerste week van 2007 zouden proberen op de LGV Atlantique kan ik gaan kijken!
Atlantique voor snelheiden boven de 300. Alle da's nieuw. Ze gaan idd een poging ondernemen om die 515 te breken. En normaal gezien met een TGV-POS. Als ze de stroombeperkingen uit de software halen zal het geen enkel probleem zijn om dit record te halen. De huidige testen hebben bewezen dat er aan 300 nog heel wat reserve over is.
*schop*
Over operatie V150 ga ik hier niets meer schrijven , vermits elke dag wel hogere snelheden worden gehaald en men beter geïnformeerd is op de betere Franse forums (Trains-en-voyage/trainsfrancais)..
Wat ik wel even kwijt wou is dit ... echt waar , die Duplex stellen met Réseau motorbakken zijn écht de max ..
Foto verwijderd 20/03/2007 wegens rood kruisje
Terwijl de Lacroix-stellen wel degelijk een zoveelste mislukking zijn .. na 1,5 jaar ben ik nog steeds niet gewend aan die stellen (aan de buitenkant , de binnenkant bevalt mij zéér) .. die gecromeerde eindstreep is echtwaar "kitsch" en spotgoedkoop .. waarom had men algauw de rest van de TGV-R niet de TGV Duplex kleuren gegeven ???
Over operatie V150 ga ik hier niets meer schrijven , vermits elke dag wel hogere snelheden worden gehaald en men beter geïnformeerd is op de betere Franse forums (Trains-en-voyage/trainsfrancais)..
Wat ik wel even kwijt wou is dit ... echt waar , die Duplex stellen met Réseau motorbakken zijn écht de max ..
Foto verwijderd 20/03/2007 wegens rood kruisje
Terwijl de Lacroix-stellen wel degelijk een zoveelste mislukking zijn .. na 1,5 jaar ben ik nog steeds niet gewend aan die stellen (aan de buitenkant , de binnenkant bevalt mij zéér) .. die gecromeerde eindstreep is echtwaar "kitsch" en spotgoedkoop .. waarom had men algauw de rest van de TGV-R niet de TGV Duplex kleuren gegeven ???
Laatst gewijzigd door msts.be op 20 mar 2007, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
[FR-TGV]TGV POS nu allemaal zilver..
Ondertussen zijn alle TGV POS zilver geworden , de 4401 heeft enkele dagen geleden afscheid genomen van zijn prototype semi-Duplex liverij en die ingeruild voor een grijze liverij zoals die van de andere stellen ...
Dit is evenwel niet onder de vorm van overspuiten gedaan , maar wel met folie : het blauw heeft men dus met grijs overplakt.Het blauw zit er dus nog wel onder maar is niet zichtbaar meer.. Dus wie dat blauw terug wil .. pruts de folie eraf Maar als je weet dat je bij Duitse/Zwitserse "Werbeloks" (reclamelocs met folie) onmogelijk is , zal dat bij de POS ook wel zo zijn..
Let ook even op het verschil tussen het 'verweerde' zilver bovenaan en het 'nieuwe' grijs onderaan
Dit is evenwel niet onder de vorm van overspuiten gedaan , maar wel met folie : het blauw heeft men dus met grijs overplakt.Het blauw zit er dus nog wel onder maar is niet zichtbaar meer.. Dus wie dat blauw terug wil .. pruts de folie eraf Maar als je weet dat je bij Duitse/Zwitserse "Werbeloks" (reclamelocs met folie) onmogelijk is , zal dat bij de POS ook wel zo zijn..
Let ook even op het verschil tussen het 'verweerde' zilver bovenaan en het 'nieuwe' grijs onderaan
Hallo,
Yak, dat was nu eens deftig, plakken ze het weg...
Om eerlijk te zijn: 1) dit is veel slordiger en minder mooi door het grijs verschil.
2) Ik vind het onafgewerkt en lomp dat die blauwe lijn dara stopt, het is juist als ja, we willen er iets doen, maar we weten niet wat
3) Was dat nu zo erg dat de 4401 een beetje anders was
Groeten,
Joris De Mol
Yak, dat was nu eens deftig, plakken ze het weg...
Om eerlijk te zijn: 1) dit is veel slordiger en minder mooi door het grijs verschil.
2) Ik vind het onafgewerkt en lomp dat die blauwe lijn dara stopt, het is juist als ja, we willen er iets doen, maar we weten niet wat
3) Was dat nu zo erg dat de 4401 een beetje anders was
Groeten,
Joris De Mol