Ik heb even een Franse titel gebruikt als woordspeling : Sibeliséés <-> Sibelit.Ja hoor , ik weet niet of het een aprilgrap is maar blijkbaar hebben sommige HLE13 een Cargo-Sibelit liverij gekregen :
We zullen het maar op een aprilgrap houden , weinig kans dat dit echt zo gaat worden .. maar best zo , een Cargo-liverij voor de HLE13 zie ik niet echt zitten ..
P.S. Ditmaal komt het van Op de Baan en niet van Spoorwegjournaal.Zouden ze onderling afgesproken hebben om eens te verwisselen ?
msts.be schreef:Ik heb even een Franse titel gebruikt als woordspeling : Sibeliséés <-> Sibelit.Ja hoor , ik weet niet of het een aprilgrap is maar blijkbaar hebben sommige HLE13 een Cargo-Sibelit liverij gekregen :
We zullen het maar op een aprilgrap houden , weinig kans dat dit echt zo gaat worden .. maar best zo , een Cargo-liverij voor de HLE13 zie ik niet echt zitten ..
P.S. Ditmaal komt het van Op de Baan en niet van Spoorwegjournaal.Zouden ze onderling afgesproken hebben om eens te verwisselen ?
In Spoorwegjournaal staat ook een aprilgrap hoor:d
Het ziet er wel slecht uit eerlijk gezegd, en het is een aprilgrap, maar feitelijk is het niet eens zo slecht om die een andere kleur te geven. Er rijden nu toch al 30/40 locs uitsluitend op cargo, dus waarom moeten die in de "I11"-stijl blijven rijden.
Wover schreef:Het ziet er wel slecht uit eerlijk gezegd, en het is een aprilgrap, maar feitelijk is het niet eens zo slecht om die een andere kleur te geven. Er rijden nu toch al 30/40 locs uitsluitend op cargo, dus waarom moeten die in de "I11"-stijl blijven rijden.
Tja , dan moeten ze dit eens horen bij FRET.. Er zijn wel gemiddeld 750 locs aan FRET toegewezen terwijl er maar 250 effectief in FRET-liverij zijn (alle BB27000/BB37000 en enkele BB7200/22200/26000) ..
De rest heeft die saaie "béton" liverij .. en dat al voor 25 jaar al .. alle geluk komt er verbetering voor de reizigerslocs in de vorm van "en voyage.."