Begin opleiding treinbeg. 16/04 Antwerpen (kennismaking)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
mdainane

Begin opleiding treinbeg. 16/04 Antwerpen (kennismaking)

Bericht door mdainane »

Hoihoi,

Maandag 16 april begin ik met men opleiding treinbegeleider in Antwerpen. Ik heb de selectieproeven van REEKS 3 met succes afgerond.

Zijn er nog mensen die op hetzelfde tijdstip en plaats gaan beginnen met de opleiding. Het zou leuk zijn als je iets of wat kennis heb gemaakt voor je aan de opleiding begint.

Zijn er ook mensen die jaren dienst doen als treinbegeleider en die het een of ander te vertellen hebben over hun job. De voordelen, de nadelen, het loon, .......

Laat maar iets horen (lezen) :wink:

CYA

MD
gia

Bericht door gia »

hey,
ja ik ben ook geslaagd bij mijn testen als treinbegeleider.
Ik moet dus ook op 16/04 aanwezig zijn te antwerpen.
ik kijk er al naar uit
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

gia schreef:hey,
ja ik ben ook geslaagd bij mijn testen als treinbegeleider.
Ik moet dus ook op 16/04 aanwezig zijn te antwerpen.
ik kijk er al naar uit
Dom vraagje , wat is een treinbegeleider ???
Wover

Bericht door Wover »

De "conducteur", "kottekesknipper", "deurenkletser" ;)
gia

Bericht door gia »

jeps,
weet er soms iemand het Astridplein zijn in Antwerpen, of is dat gemakkelijk terug te vinden?
Anders moet ik dat één dezer dagen nog eens gaan zoeken!
Is dat ver van het Station?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dat is nét voor het centraal station, het plein is volledig vernieuwd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

gia schreef:jeps,
weet er soms iemand het Astridplein zijn in Antwerpen, of is dat gemakkelijk terug te vinden?
Anders moet ik dat één dezer dagen nog eens gaan zoeken!
Is dat ver van het Station?
de treinbegeleiders zitten in het station zelf en dus is het logisch dat uw eerste werkdag te antwerpen ook daar zal aanvatten bij de administratieve diensten aldaar die samen met u (en alle andere nieuwe collega's) alles eerst in orde zullen zetten
welkom
loonbriefje in orde zetten
ziekenkas overzetten
eventueel vakbond (die doen een woordje uitleg en je kan u lid maken)

vandaar het adres dus, astridplein
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef: Eventueel vakbond (die doen een woordje uitleg en je kan u lid maken)
De vakbonden die zijn er als de kippen bij op die dag.
Toen ik bij de nmbs begon, kreeg ik begin september mijn brief dat ik op 1 oktober 2002 bij de nmbs mocht beginnen als stagedoend treinbestuurder. Enkele dagen later zat er al een info pakket van het ACV transcom, en van ACOD spoor in mijn bus.
Op mijn 1ste werkdag waren die mannen ook aanwezig, en begonnen ze al hun goede kanten eens op te sommen :roll: .
Nu we 4.5 jaar verder zijn, hoor ik van die mannen niks meer, tenzij maandelijks hun info gazetje waar je 2x niks mee bent. Als je iets vraagt moet je enorm veel geduld hebben om een antwoord te hebben.
Mijn vertrouwen in 1 bepaalde vakbond is wel serieus aan't zakken.
Ik heb zo de indruk dat ge u al beter bij een niet erkende vakbond aansluit, die doen tenminste nog iets voor hun leden.
mdainane

Bericht door mdainane »

De vakbonden zijn er inderdaad als de kippen bij.
Na het onderhoud van de selectieproeven heb ik eerst via de vakbonden gehoord dat ik geslaagd was, een paar dagen later kreeg ik pas de brief van de NMBS.
Ik vind het een heel slecht idee van de vakbonden om al reklame te maken voordat je geslaagd bent op alle proeven ook de medische en psychologische proeven. Ze geven een soort van valse hoop.
Met genoegen willen wij u melden dat u geslaagd bent voor de selectieproeven van treinbegeleider en dat u binnenkort wordt aangeworven, nu komt het erop aan om de juiste vakbond te kiezen. Hallooooooooo, moet nog medische proeven gaan afleggen!!!!!!!!!!!

Maar goed, ik zal toch wel een vakbond moeten kiezen, ik denk niet dat je er bij het spoor zonder kunt.
ACV ?????? ACOD?????? wat stellen jullie voor?

Greets
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

Wover schreef:De "conducteur", "kottekesknipper", "deurenkletser" ;)
Bij ons is da de "chef - garde" :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

boordchef bestaat ook nog of de oude benaming = deurenkletser (van den tijd da alle deuren nog manueel gesloten werden)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Over die vakbond? Je neemt toch best de vakbond waar de meeste van je collega's bij zijn?

En waren er nu effectief ongeveer evenveel vrouwen als mannen?
gia

Bericht door gia »

ik weet het niet.
Ik weet eigenlijk ook niet hoeveel er van al die mensen zouden geslaagd zijn. Hoeveel vrouwen of mannen er waren , en of het gelijk verdeeld was weet ik eigenlijk ook niet. Ik denk dat er toch meer mannen waren.
We weten eigenlijk nog van niets.
Afwachten tot maandag dus!!!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:Over die vakbond? Je neemt toch best de vakbond waar de meeste van je collega's bij zijn?

En waren er nu effectief ongeveer evenveel vrouwen als mannen?
je neemt de vakbond(als je al eentje zou willen) waar je u goed bij voelt, als je moet zien wat uw collega's doen ben je een aap, apen apen apen na. kortweg kuddegeest. doe waar je zelf van denkt dat ze voor u goed doen, niet wat een ander denkt dat voor u goed is.
Mister_Q

Bericht door Mister_Q »

Gevraagd: schoon treinbegeleidsterke om mij te vergezellen om mijn eenzame ritten naar Montzen met de goederentrein. Niet ouder dan 30 en ze moet sociaal zijn!
Plaats reactie