brugge-gent kan idd niet anders, maar langs de N49/E34 moet zon lijn mogelijk zijn daar kan je perfect bundelen en er staat amper bebouwing, in antwerpen kan je rechtstreeks door de liefkenshoektunnel naar het rangeerstation. moerbeke is de aansluiting ook ergens midden in een veld dus dat kan een alternatief vormen he
Er moet daar ook nog een oude bedding liggen van de lijn van Moerbeke-Waas naar Sint-Gillis-Waas waar die dan aansloot op de lijn Mechelen-Terneuzen (lijn 54). Daar zouden ze eventueel ook nog een deel van kunnen recupereren, moest het er ooit van komen. Ik zie er echter het nut niet van in, in die verbinding. Qua kostprijs en nut dan toch.
Tim schreef:Een goederenlijn langs de N49 zou nog doenbaar zijn omdat (bijna) niemand er last van zou hebben.
Via L58 is out of the question, in Eeklo en Maldegem loopt die dwars door woonwijken...
de lijn ligt er al he, er moet toch niks onteigend worden? (buiten SCM)