Modernisatie M5
vandaag een foto gezien van de op ware grote gemaakte maquette van hoe de M5 er gaat uitzien, op basis van deze maquette gaan ze bij bombardier twee rijtuigen omvormen, nadien gebeurd de rest te Cuesmes.
aanpassingen
zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
stopcontacten eerste klasse
bagagerek
displays
de typische dwarslat in de venster zou ook verdwijnen
taleltjes
gesloten wc
(bijgevolg een aantal punten hierboven besluit ik dat elk rijtuig zijn eigen omvormer zal hebben).
aanpassingen
zelfde materialen gebruik als M6
zelfde stoelen (toch op de foto)
stopcontacten eerste klasse
bagagerek
displays
de typische dwarslat in de venster zou ook verdwijnen
taleltjes
gesloten wc
(bijgevolg een aantal punten hierboven besluit ik dat elk rijtuig zijn eigen omvormer zal hebben).
van de snelheid stond er totaal niks vermeld, dus geen antwoord. als ze die hoofdzakelijk gaan blijven gebruiken om P treinen mee te doen hoeft dat niet meer te zijn, als P trein ben je al is blij als je is even boven de 120 geraakt, laat staan dat je meer als 140 zou halen tussen twee stilstanden enkel op de L50 A zou je dit eventueel kunnen (mits er zeker een 13 op kop zou hangen) en dit enkel tussen aalter en maria aalter enerzijds en tussen landegem en drongen anderzijds, dat zijn de enige twee plaatsen die ik ken op het net waar een frequent stoppende trein boven de 140 geraakt (met ms 96 en ms break is het net te doen tot 155 op die stukken, telkens in beide rijrichtingen)
Eerlijk gezegd vind ik de M5'en qua rijcomfort beter dan M6. Bij 140kph heb je bij de M5'en amper last van trillingen of fluitende geluiden zoals dat bij de M6 wel het geval is, dus voor mijn part mogen die gerust op IC verbindingen komen en ge-upgrade worden naar 160
.
Btw Steven: op de IR g Turnhout - Brussel zitten ook stuk of 4 diensten met M5'en, dus daar wordt tussen Mechelen en Vilvoorde 140 mee gereden
.

Btw Steven: op de IR g Turnhout - Brussel zitten ook stuk of 4 diensten met M5'en, dus daar wordt tussen Mechelen en Vilvoorde 140 mee gereden

ja das net haalbaar, want met de huidige werken in vilvoorde (afremmen naar 40 wegens werken aan steunmuur kant L25) en de irb(die een stilstand heeft in vilvoorde) die net voor hem zit zal het effectief stuk aan 140 gene vette zijn, wij doen daar ook ne dienst van (den 2de vanuit brussel) en als ik net voorbij eppegem 140 kan bollen met breaks ben ik blij 

Was het in de Connect...die komt toch ook op den intrawebSteven schreef:de foto is niet zo groot en ik vermoed dat inscannen van dat half glans papier geen al te goed resultaat geeft5307 schreef:je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?
met een beetje geduld verschijnt vermoedelijk hetzelfde artikel binnenkort wel eens in de metro

krijg ik hem niet te zien, en met mij ongetwijfeld vele anderen.Merijn schreef:Was het in de Connect...die komt toch ook op den intraweb :-) dus ....Steven schreef:de foto is niet zo groot en ik vermoed dat inscannen van dat half glans papier geen al te goed resultaat geeft5307 schreef:je maakt me benieuwd, kunnen ze niet worden vertoond op het forum?
met een beetje geduld verschijnt vermoedelijk hetzelfde artikel binnenkort wel eens in de metro :-)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ziet er goed uit, toch twee vraagjes...
Gaat men nog binnendeuren voorzien? Volgens de eerste foto ziet het er blijkbaar niet zo uit.
Ook, als men enkel gesloten ramen voorziet, dan moet er toch een airco komen. Zelfs met geopende ramen boven kan het daar nog verschikkelijk heet worden op warme zomerdagen.
Gaat men nog binnendeuren voorzien? Volgens de eerste foto ziet het er blijkbaar niet zo uit.
Ook, als men enkel gesloten ramen voorziet, dan moet er toch een airco komen. Zelfs met geopende ramen boven kan het daar nog verschikkelijk heet worden op warme zomerdagen.