Begin opleiding treinbeg. 16/04 Antwerpen (kennismaking)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Mister_Q schreef:Gevraagd: schoon treinbegeleidsterke om mij te vergezellen om mijn eenzame ritten naar Montzen met de goederentrein. Niet ouder dan 30 en ze moet sociaal zijn!
Groot gelijk, met een schoon uniformsken aan!
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

mdainane schreef: Maar goed, ik zal toch wel een vakbond moeten kiezen, ik denk niet dat je er bij het spoor zonder kunt.
ACV ?????? ACOD?????? wat stellen jullie voor?
Greets
Dat is iets wat jezelf moet beslissen.
Er zijn maar 2 erkende vakbonden (ACOD & ACV)
En dan heb je nog de OVS (onafhankelijke), VSOA (Liberale), SACT (Waalse).
Wat depot Antwerpen betreft, vind ik dat de OVS al het meeste heeft verwezenlijkt, en het meeste doet voor het rijdend personeel.
Maar misschien is dat in andere depot's wel anders......
gia

Bericht door gia »

hebben ze niet allemaal hetzelfde uniform?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

gia schreef:hebben ze niet allemaal hetzelfde uniform?
Ja, maar de ene staat er nu eenmaal schooner mee dan de andere!
gia

Bericht door gia »

Ik heb net eens gekeken op treinbestuurder.be
Dat is dus echt wel interessant! Toen ik mijn eerste testen deed wist ik echt niet waar ik me moest aan verwachten. Ik vind het spijtig dat ik het niet vroeger heb geweten. Ik had daar dan niet zo gestresseerd gezeten. Dus als er nog mensen mee willen doen. Kan je daar eens gaan kijken!!!!

Salu
schaarbakkes

Bericht door schaarbakkes »

mdainane schreef:De vakbonden zijn er inderdaad als de kippen bij.
Na het onderhoud van de selectieproeven heb ik eerst via de vakbonden gehoord dat ik geslaagd was, een paar dagen later kreeg ik pas de brief van de NMBS.
Ik vind het een heel slecht idee van de vakbonden om al reklame te maken voordat je geslaagd bent op alle proeven ook de medische en psychologische proeven. Ze geven een soort van valse hoop.
Met genoegen willen wij u melden dat u geslaagd bent voor de selectieproeven van treinbegeleider en dat u binnenkort wordt aangeworven, nu komt het erop aan om de juiste vakbond te kiezen. Hallooooooooo, moet nog medische proeven gaan afleggen!!!!!!!!!!!
Groot gelijk.

Toen ik die brieven van de vakbonden ontving, kreeg ik ook de illusie da'k "al binnen" was. Je staat tenslotte nog op een ranglijst dus je moet nog wachten op je beurt die je, als je laag gerangschikt staat, misschien helemaal niet zal krijgen. Dus in 't slechtste geval kon je fluiten naar je medisch onderzoek. En als je dan toch opgeroepen werd, kon je nog afgekeurd worden, dus "bye bye job bij de NMBS".

'k Vond die brieven van de vakbonden ook nogal misleidend en 'k was er niet mee opgezet. Mijn gevoel zegt een vakbond te kiezen die me geen brief gestuurd heeft indertijd maar 'k denk da ze dat allemaal gedaan hebben. Soit, 'k zie nog wel.
paljas

Bericht door paljas »

Mister_Q schreef:Gevraagd: schoon treinbegeleidsterke om mij te vergezellen om mijn eenzame ritten naar Montzen met de goederentrein. Niet ouder dan 30 en ze moet sociaal zijn!
Mister zonder IQ!!!!
Mister_Q

Bericht door Mister_Q »

paljas schreef:
Mister_Q schreef:Gevraagd: schoon treinbegeleidsterke om mij te vergezellen om mijn eenzame ritten naar Montzen met de goederentrein. Niet ouder dan 30 en ze moet sociaal zijn!
Mister zonder IQ!!!!
Verklaar u nader.
paljas

Bericht door paljas »

liefkes zoeken door advertenties of oproepen te lanceren??? aiaiaiai.....
Mister_Q

Bericht door Mister_Q »

paljas schreef:liefkes zoeken door advertenties of oproepen te lanceren??? aiaiaiai.....
Blijkbaar snap je het niet...
:roll:
Plaats reactie