Test met i11 en 13 op HSL 4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SteC

Bericht door SteC »

Ik meen mij te herinneren dat Oostende-Antwerpen Centraal -2 niet tot de mogelijkheden behoort. Iemand heeft hier een keer een sporenplan gepost waaruit dat op te maken viel, of ze zouden via oost en dam moeten rijden.
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:nee nu ist maar voorlopig een pendeldienst wegens gebrek aan materieel nadien zou dat een volwaardige ic of ir moeten worden, wat nog niet duidelijk is naar waar het zal worden, brecht met brussel of oostende verbinden, ik vermoed brussel
ik heb ergens gelezen dat de IC-I (Antwerpen Charleroi) op termijn zou doorrijden naar Brecht (& Breda).
Zal dus niet voor onmiddelijk zijn (waarschijnlijk zodra loc's t18 beschikbaar zijn)
Nils

Bericht door Nils »

OOstende kan in de toekomst weldegelijk de tunnel in naar -2.
In de tunnel is namelijk nog een kort vlak stuk, waar eens de -1 in dienst komt terug de nodige wissels geplaatsts zullen worden. Deze zijn momenteel even terug uitgebroken, omdat ze anders bijna een jaar niet zouden berreden worden, wat niet echt zo goed is voor een wissel.
Steven

Bericht door Steven »

Nils schreef:OOstende kan in de toekomst weldegelijk de tunnel in naar -2.
In de tunnel is namelijk nog een kort vlak stuk, waar eens de -1 in dienst komt terug de nodige wissels geplaatsts zullen worden. Deze zijn momenteel even terug uitgebroken, omdat ze anders bijna een jaar niet zouden berreden worden, wat niet echt zo goed is voor een wissel.
idd momenteel ontbreken de nodige wissels om een trein van oostende naar de -2 te krijgen maar in de toekomst kan dit zeker wel :-)
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:idd momenteel ontbreken de nodige wissels om een trein van oostende naar de -2 te krijgen maar in de toekomst kan dit zeker wel :-)
het zal mogelijk zijn, maar ook doenbaar in de dienstregeling? er moeten dan nogal wat paden van andere treinen gekruist worden denk ik :roll:
SteC

Bericht door SteC »

Ha, best. :)
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Boven moet het ook nog renderen zenne :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:idd momenteel ontbreken de nodige wissels om een trein van oostende naar de -2 te krijgen maar in de toekomst kan dit zeker wel :-)
het zal mogelijk zijn, maar ook doenbaar in de dienstregeling? er moeten dan nogal wat paden van andere treinen gekruist worden denk ik :roll:
voor doorgaaande treinen paden genoeg he, thalys benelux en de ir naar essen, dat maakt 3 treinen die doorgaan op 1 uur tijd, die pijp kan best wel iets meer aan als dat hoor, als je weet dat de NZ van brussel per koker (per 2 sporen dus) in de spits elke 3 minuten een trein verwerkt. wat een theoretisch getal van 20 treinen per uur zou leveren.
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef: voor doorgaaande treinen paden genoeg he, thalys benelux en de ir naar essen, dat maakt 3 treinen die doorgaan op 1 uur tijd, die pijp kan best wel iets meer aan als dat hoor, als je weet dat de NZ van brussel per koker (per 2 sporen dus) in de spits elke 3 minuten een trein verwerkt. wat een theoretisch getal van 20 treinen per uur zou leveren.
in princiepe zullen vanaf december 2007 alle treinen die in Berchem op spoor9/10 toekomen doorheen de koker rijden.

dwz

alle INT/IC/IR/L treinen vanuit Brussel& Mechelen (lijn25) (= zoals vandaag + Thalys)
plus L-trein Antwerpen Leuven (=vandaag reeds op -2)

plus IR trein (Luik) Hasselt Antwerpen (komt er bij)

daarmee zal een groot gedeelte van de beschikbare capaciteit opgebruikt zijn.

(ter vergelijking: men heeft jaren lang tussen Berchem & Centraal op 2 sporen gereden en kon toch 14 treinen per uur aanbieden)
Plaats reactie