L69 wordt onder handen genomen.
L69 wordt onder handen genomen.
Alles staat klaar, een lange werktrein (met 2x62, infrabel dinges, een I5, en nog een hele hoop dingen voor dwarsliggers en steentjes) te Menen. Ook in Ieper stond er een 62 (onder de grafitti).
Wanneer worden de moderniseringswerken aan L69 uitgevoerd? Wat houden ze in? Wanneer is het klaar?
Heeft iemand de antwoorden?
Wanneer worden de moderniseringswerken aan L69 uitgevoerd? Wat houden ze in? Wanneer is het klaar?
Heeft iemand de antwoorden?
Op de werfinfo-site en de algemene affiches staat dat de werkzaamheden van zaterdag 6 en zondag 7 mei te Zillebeke aanpassing van de treindienst betekent. Maar als je op het bolletje klikt, komt er geen detailaffiche.
Dus ik vanavond gaan kijken in het station van Ieper: ook geen affiche te bespeuren. Gevraagd aan het loket: werken voor dit weekend gaan niet door.
Dus ik vanavond gaan kijken in het station van Ieper: ook geen affiche te bespeuren. Gevraagd aan het loket: werken voor dit weekend gaan niet door.
Nu staat er dus meer op de werfinfo-site; de uren van de vervangbussen. Maar de treinen rijden inderdaad normaal vandaagPatrick schreef:Op de werfinfo-site en de algemene affiches staat dat de werkzaamheden van zaterdag 6 en zondag 7 mei te Zillebeke aanpassing van de treindienst betekent. Maar als je op het bolletje klikt, komt er geen detailaffiche.
Dus ik vanavond gaan kijken in het station van Ieper: ook geen affiche te bespeuren. Gevraagd aan het loket: werken voor dit weekend gaan niet door.

SIMPY.be schreef:Alles staat klaar, een lange werktrein (met 2x62, infrabel dinges, een I5, en nog een hele hoop dingen voor dwarsliggers en steentjes) te Menen. Ook in Ieper stond er een 62 (onder de grafitti).
Wanneer worden de moderniseringswerken aan L69 uitgevoerd? Wat houden ze in? Wanneer is het klaar?
Heeft iemand de antwoorden?
Het is vooral de verzakking nabij Hill 60 in Zillebeke dat onder handen wordt genomen. Na het eerste weekend (volgende week dan misschien?) wordt er nog enkele weken gewerkt zonder onderbreking van de treindienst.
Die 62 in Ieper zou een toekomstig museumloc zijn, die nu nog voor werftreinen rijdt (tenminste, dat werd me gezegd)
Grtz
Daan
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Die is inderdaad nog geen museumloc, maar voor die trein van infrabel op lijn 69 kan hij ook niet staan.Tim schreef:Is nu nog geen museumloc maar als er een 62 bewaard wordt maakt de 6306 inderdaad de meeste kans.
Het is een loc van Kinkempois die nog tot het wagenpark van de NMBS behoort en niet van Infrabel.

De werken zijn volgens regionale TV WTV weer eens uitgesteld. De aannemer heeft afgehaakt omwille van het veiligheidsrisico.
De treinen moeten te Zillebeke ter hoogte van "Hill 60" (Britse benaming voor heuvel 60 op militaire stafkaarten) trager rijden omdat de spoorstaven ingezakt liggen. Reden: er ligt daar op 30 meter diepte een knooppunt van 6 ondergrondse tunnels uit de Eerste Wereldoorlog. Die tunnels zijn het aan het begeven. Een gespecialiseerde firma moet nu op zoek naar munitie
, zegt onzen Renaat Landuyt die zelf van Zillebeke afkomstig is. (Da kuje 'oe 'orn wè
)
Die werken waren dus in 2006 al voorzien...
Dus, al ik plots hier weg ben, dan wil dat zeggen dat ik ergens met een break weggezakt ben
De treinen moeten te Zillebeke ter hoogte van "Hill 60" (Britse benaming voor heuvel 60 op militaire stafkaarten) trager rijden omdat de spoorstaven ingezakt liggen. Reden: er ligt daar op 30 meter diepte een knooppunt van 6 ondergrondse tunnels uit de Eerste Wereldoorlog. Die tunnels zijn het aan het begeven. Een gespecialiseerde firma moet nu op zoek naar munitie


Die werken waren dus in 2006 al voorzien...
Dus, al ik plots hier weg ben, dan wil dat zeggen dat ik ergens met een break weggezakt ben

Das écht'n maf stukske ze :SPatrick schreef:Nog even wat reclame makenIn dit topicje staan foto's van het verdoemde stukje.
Azo dansen dat dien trein doet, zelfs tegen 40km/h...
Alé, L69-verzakking weer eens in 't nieuws. Er liggen daar wel degelijk tunnels uit WO1. Zie het fragment uit WTV-nieuws van 20 juli.