Steven schreef:
uw visie op de 27 klopt niet volledig bobby aangezien je vergeet dat ze nu veel in dubbel rijden op verschillende verbindingen.
Zoals brussel antwerpen en charleroi antwerpen, daar krijg je dus locs vrij door het in dienst komen van de stuurrijtuigen M6
Zoals jij spreekt is alsof de helfde van alle ic plost met die dubbele locs zou gebruikt worden wat totaal niet waar is, trouwens dat met de GF koppeling zal vooral tijdens de spits te zien zijn aangezien het vooral bedoeld is om een kortere stam M6 te kunnen versterken tot een grote capaciteit dan waar de ms 96 nu te kort schieten.
Dus het aantal treinen dat dagelijks effectief te zien zal zijnmet die GF zal beperkt zijn, de enige die ik heel de dag er mee zie rijden is eventueel de knokke blankenberge tenzij ze doorvoeren wat ze al lang van plan zijn, de knokke koppelen aan de ic j
Zodat men een nieuwe langste ic van land krijgen, Knokke luxemburg.
dit laatste hangt af van beschikbaarheid materieel en personeel.
dit alles zal dus wat te bezien zijn nadat de M6 stuurrijtuigen echt in dienst gaan komen.
vandaag worden volgende IC diensten uitgevoerd met M6 en 2 locs (meestal in TS, maar niet altijd)
IC I Antwerpen Charleroi: 5 (x2) locs
IC N Antwerpen Brussel Zuid: 2 (x2) locs
in beide gevallen is reserve materieel niet meegerekend.
te verwachten valt dat IC I in trek-duw zal rijden eens de eerste M6 stuurstanden beschikbaar zijn; dus (netto) recuperatie van 2 locs
te verwachten valt dat IC N pas in trek-duw zal rijden eens de M6 stuurstanden
en T18 locs beschikbaar zijn; dus (netto) recuperatie van 5 locs.
totaal netto recup 7 locs.
dienst Knokke/Blankenberge - Hasselt/Tongeren met splitsbare M6 heeft 6+7 locs nodig (zonder reservematerieel) dus datgene wat we netto winnen op IC I & IC N hergebruiken we reeds op Knokke/Blankenberge - Hasselt/Tongeren, we kunnen dus veronderstellen dat door het verschuiven van materieel tussen verschillende IC diensten deze operatie in evenwicht is.
echter, als we dan ook nog splitsbare M6 treinen gaan gebruiken als P-trein (snelkoppeling is niet berekend om een trein te trekken, dus extra loc noodzakelijk), of andere IC relaties bedenken, dan heb je wel degelijk extra materieel nodig om de verhoogde "vraag" aan T27GF op te vangen.