M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
super1500 schreef: samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
denk je dat ze dat gaan doen? :roll:
bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
ostbahnhof
Berichten: 944
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

Steven schreef:
bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
Als er dan 10 rijtuigen in dienst worden gezet gaan er dan altijd 2 loc's mee? Zou toch wat verspilling zijn? (zoals op die foto hier een beetje terug)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee enkel op de verbinding knokke hasselt zou men dit doen omdat men de treinen dan in brugge kan splitsen zoals men nu toe met de ms96
ostbahnhof
Berichten: 944
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Bericht door ostbahnhof »

Steven schreef:nee enkel op de verbinding knokke hasselt zou men dit doen omdat men de treinen dan in brugge kan splitsen zoals men nu toe met de ms96
Ok, nu ja toch wel een lange afstand om dan enkel tussen brugge en de kust apart te rijden, maar zie wel de logica.
wat is de volgende aankoop voor de nmbs: worden er dubbeldekmotorstellen overwogen zoals bijv. in Nederland?

grts,
o
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de volgende bestelling zijn GEN stellen, wat en wie ze zal maken is nog compleet onduidelijk, het enige wat min of meer lijkt vast te liggen is dat deze drieledig zullen worden al de rest is nog 1 groot vraagteken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:de volgende bestelling zijn GEN stellen, wat en wie ze zal maken is nog compleet onduidelijk, het enige wat min of meer lijkt vast te liggen is dat deze drieledig zullen worden al de rest is nog 1 groot vraagteken
Het zou mooi zijn moesten dat elektrische Talent-stellen worden, zoals de ÖBB in dienst heeft. :P
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst. Afbeelding Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Joris schreef:Hallo,
DB-stellen zoals deze (zie foto) zou ik geslaagder vinden, dat zijn trouwens S-Bahn stellen, dus ik dnek dat die beter geschikt zijn voor RER-diensten dan Talent-stellen, wat bij mijn weten gewone stellen zijn voor locale tot intercity dienst.
http://www.diebahn.be/Nederlands/DB/AM/425/IMG_0263.jpg
Het enige nadeel, sommigen zouden-vooral in de winter dan-soms al eens last hebben van een defect...
Groeten,
Joris De Mol
NS basseerd de nieuwe Sprinters die gaan komen ook op die DB 432. Ik zag er eens eentje optrekken in Düren, dat gaat snel zeg! :shock:
pietmol

Bericht door pietmol »

Steven schreef:
Shrek schreef:
super1500 schreef: samenstelling zou natuurlijk gewijzigd kunnen worden in functie van de capaciteitsbehoeften op beide gedeeltes van de trein (vb 4 - 6 ipv 5-5)
denk je dat ze dat gaan doen? :roll:
bedoeling is van met vaste treintjes van 5 te rijden, ze doet dit ook al op de verbinding naar luxemburg en genk, altijd 5 of 10 rijtuigen
5 rijtuigen naar Blankenberge lijkt mij eerder te weing; 5 rijtuigen naar Knokke lijkt dan weer te veel
260689
Berichten: 3776
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

bwa, ik vind dit voldoende normaal zijn het 6 rijtuigen (2 AM96) die meestal naar blankenberge rijden dus 5 M6 rijtuigen is eigelijk het dubbele van het capaciteit van een AM96 of toch bijna
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23070
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

5 riituigen komt op vlak van capaciteit neer op ongeveer op een goede winst van 1.5 keer de gewone capaciteit
dus 6 x1.5 = 9 rijtuigen (ongeveer, kan iets meer zijn) indien zuiver gebruik van M6b is het zelfs 1.8 geloof ik als vermenigvuldigingsfactor, dus 5rijtuigen naar blankenberge vanaf brugge is al aardig goed
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Is er eigenlijk al meer nieuws van de M6bdx ondertussen? (het hoofdonderwerp)
260689
Berichten: 3776
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

naar wa ik heb gehoord (van bestuurder van FN) dat ze nog niet zijn goedgekeurt
pietmol

Bericht door pietmol »

260689 schreef:bwa, ik vind dit voldoende normaal zijn het 6 rijtuigen (2 AM96) die meestal naar blankenberge rijden dus 5 M6 rijtuigen is eigelijk het dubbele van het capaciteit van een AM96 of toch bijna

met AM96 gaan er normaal 9 rijtuigen naar Blankenberge en 3 naar Knokke (tenzij er op dat tijdstip een extra trein naar Blankenberge rijdt dan wordt het 6/6)
super1500

Bericht door super1500 »

Shrek schreef:
ronny schreef: 32 waarvan 19 met automatische koppeling
en er komen 40 27-mux waarvan 19 met automatische koppeling, dat zijn er dan 8 "teveel" :P
er is blijkbaar nog een "na-bestelling" geplaatst extra voor BDX-en...
Plaats reactie