De spoorwegen werven aan???

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
HR

Bericht door HR »

Nu is het inderdaad mogelijk om als laatstejaars zich in te schrijven.
Er is een nieuw bericht verschenen waar de voorwaarden aangepast zijn.
Dus voor de laatstejaars nu is het moment!
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

tonicorsari schreef:
Steven schreef:
tonicorsari schreef: Heb vandaag mijn brief ontvangen voor de vergadering van treinbestuurder het is dan toch mogelijk ?

vergadering (23/06)
aan de datum van de infosessie te zien maakt het ni zoveel uit he, als je in uw laatste jaar zit sta je op het punt van uw diploma te ontvangen, das totaal iets anders dan dat het bijvoorbeeld 13/02 zou zijn he :-)
Zie het eigenlijk wel zitten . Hopelijk kan ik in Gent / of dichter beginnen , al zal de kans wel er gering zijn zeker :( , Antwerpen wordt serieus probleem in vervoer anders.
Niet dromen: uw theoretische en praktische opleiding zul je eventueel dicht bij huis kunnen doen. Na uw opleiding vlieg je onverbiddelijk naar antwerpen, hetzij antwerpen centraal voor reizigers, hetzij naar antwerpen noord voor goederen. Uw Overplaatsing wordt gerangschikt op basis van de datum van ranginneming: dwz op basis van de datum van het laatste examen van de opleiding: bestuurders van eenzelfde klas krijgen dezelfde datum van ranginneming. Binnen 1 klas wordt de bestuurder met de beste resultaten bovenaan gerangschikt.

Er wordt hier veel over geroddeld, maar alles word scherp in de gaten gehouden door tb' die nu nog wachten op un overplaatsing: bij lange armwerk ligt antwerpen plat, dat is iets waar ik 100 procent zeker van ben, en de bazen in antwerpen zijn zich daar zeer goed bewust van.

Groetjes
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Zeer zeker. Maar het hangt ook af van het aangevraagde depot. Voor sommigen zal je wellicht al grijs haar hebben als je er ooit mag beginnen (klein depot, veel vraag), bij andere depots is de nood al bijna even nijpend als in Antwerpen.
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik zie gisteren in de metro staan, wil je beginnen als informatici bij de NMBS, surf dan snel naar onze website voor alle vacatures.

Kom ik op de site. Geen vacatures... Wat een communicatie. Misschien moet ik daar eens proberen te solliciteren, om hun communicatiefouten op te lossen!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er hebben er opgestaan vroeger (voor informatici), ik geloof dat die nu afgesloten zijn. Hun verwachtingen zijn trouwens niet mals, industrieel ingenieur of universitair, dat wil zeggen dat ik met mijn diplomaatje dat ik volgend jaar ga krijgen daar niet binnen geraak.
TBbart

Bericht door TBbart »

Ik heb ondertussen al 3 keer aanvraag gedaan voor treinbestuurder,

de eerste keer kreeg ik antwoord voor Rangeerbestuurder,
ben ik naar de infodag geweest maar verder niet op ingegaan.

2de en 3de keer nog geen antwoord van gehad, nochtans staat er overal in de kranten en op de website dat de vacatures voor TB open staan.

Ik weet ook nog van 2 andere sollicitanten voor andere jobs binnen de nmbs dat die nog geen antwoord gekregen hebben.

Ik beschik over het juiste diploma: A2 Elektromechanica, en normaal gezien zou ik voorrang kunnen krijgen omdat mijn pa TB is. En je ziet overal stakingen wegens personeelstekort opduiken?
Logica?

Nu, ik ga geen 6 maanden in mijne zetel blijven plakken, en ik ga tijdelijk... in volvo-trucks werken.
Maar het is een feit dat de nmbs zeer veel mensen in de kou laat staan terwijl ze er veel nodig hebben, en die gaan ook niet zomaar zitten wachten en zullen dus een andere optie kiezen.
Ik hoop toch rap antwoord te krijgen van de NMBS.

Heb er al wat over nagedacht en er zijn mss enkele redenen voor,
- ze wachten het nieuwe opleidingssysteem af dat nu nog in testfase is.
- ze zijn allemaal op vervroegde zomervakantie.
- ze wachten de nieuwe reglementering nog af.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze hebben instructeurs te kort om nog veel klassen bij te pakken en moeten dus wachten tot een klas gedaan heeft om de volgende te kunnen starten
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Bij DLC is't hetzelfde, daar is ook net een klas gestart, moet dus nog enkele maanden wachten.

Ondertussen ga ik ook al wat interimwerk gaan doen :)
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Eens bij de buren proberen? In Nederland zoeken ze ook bestuurders met hopen. En naar het schijnt rijden er ook Nederlanders met de Eurostar (basis in Londen). Maar ja, die keeskoppen zitten ook overal :wink: .
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:ze hebben instructeurs te kort om nog veel klassen bij te pakken en moeten dus wachten tot een klas gedaan heeft om de volgende te kunnen starten
dan moeten ze misschien is een klas instructeurs maken :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

instructeurs zijn treinbestuurders die meedoen aan een intern examen om zo op te klimmen.
TBbart

Bericht door TBbart »

inderdaad Jean, via deze link heb ik me ook al aangemeld :wink:
Hoefnix

Bericht door Hoefnix »

De volgende klas bij DLC zal waarschijnlijk pas voor november zijn. Dus zal de sollicitatie procedure starten ergens augustus, september.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Hoefnix schreef:De volgende klas bij DLC zal waarschijnlijk pas voor november zijn. Dus zal de sollicitatie procedure starten ergens augustus, september.
Idd, zal nog ff wachten worden dus.

Wel raar dat ze niet verwittigen dat het nog een tijd zal duren, mensen die dat niet weten kunnen denken dat het niets zal zijn als ze na een bepaalde tijd nog niks gehoord hebben. En hebben al een andere job tegen dan.
Plaats reactie