I6 on the move

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
TGVfan

I6 on the move

Bericht door TGVfan »

Op 15-01-2007 reed er een extra trein ten behoeven van Siemens. (personeelsuitje). Hier de trein bij Heemstede - Aerdenhout. Afbeelding
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Prachtig!
Het zijn btw niet allemaal I6'en, er zijn ook I10 rijtuigen tussen :)
Tim

Bericht door Tim »

De grootste helft zijn I10'en, enkel de 3 laatste I6'en voor zover ik het goed kan zien
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

1648+I6+I10+I6+I10+I10+I10+I10+?+?+?+16xx
TSP

Bericht door TSP »

Belgische stellen met de 1848 er voor? Zou daar wel een TB in zitten die Belgisch spreekt :D

Mooie foto!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TSP schreef:Belgische stellen met de 1848 er voor? Zou daar wel een TB in zitten die Belgisch spreekt :D

Mooie foto!
Hmmm, ik heb nog niemand tegengekomen dat Belgisch spreekt, hoor! :wink: :P
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Tim schreef:De grootste helft zijn I10'en, enkel de 3 laatste I6'en voor zover ik het goed kan zien
Een helft kan nooit groter of kleiner zijn dan de andere helft :|
Het is volgens mij 7x I10 + 3x I6. I6 kan je herkennen aan de lagere schortplaten (of hoe je dat noemt) tussen de draaistellen in. Bij I10 kan je er zo onder door kijken, bij I6 niet. Of zijn er nog uitzonderingen?

EDIT: I6 en I10 is net andersom. Aangepast.
Tim

Bericht door Tim »

Bastiaan schreef:
Tim schreef:De grootste helft zijn I10'en, enkel de 3 laatste I6'en voor zover ik het goed kan zien
Een helft kan nooit groter of kleiner zijn dan de andere helft :|
Tja dat wordt hier zo gezegd :P
msts.be

I10 on the move !

Bericht door msts.be »

Er zat weer eens een I10 in Zwitserland.. ook een tijdje geleden nu de Vauban/Iris met SBB-materieel rijden..
Afbeelding Blijkbaar was hij nog niet lang uit revisie, daar de verf nog blinkt..
Aan het opschriftenrooster konden ze wel wat meer aandacht besteden, ondertussen bestaan J (Joegoslavië) , DR (DDR) en CS (Tsjechoslowakije) al 15 jaar niet meer maar ze staan er nog altijd in :roll:

Afbeelding
(klik voor grote versie)
Steven

Bericht door Steven »

tja als die afkortingen officieel nog niet veranderd zijn zullen ze die nog een tijdje blijven gebruiken he :-)
normaal zit in de vauban nog steeds een i10 of i6 die meegaat tot basel :-) dus zo merkwaardig is het niet :-), wat wel al twee keer gebeurd is dit jaar dat de trein extra zwitserse rijtuigen meebrengt en het dan meestal klassieke groene rijtuigen zijn van sbb (type ontsnapt me effe) die je hier nog heeeeeeeeeeel zelden ziet.
Sander

Bericht door Sander »

Steven schreef:(type ontsnapt me effe)
Bpm.
Steven

Bericht door Steven »

Sander schreef:
Steven schreef:(type ontsnapt me effe)
Bpm.
ben het gaan opzoeken, het gaan om EW IV rijtuigen :-)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Als je het hebt over klassieke groene Zwitserse rijtuigen, dan denk ik als eerste aan EW-I of II. EW-IV zijn juist moderne rijtuigen uit de jaren negentig.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Volgens mij gaat het om RIC rijtuigen, deze dus: Afbeelding En dan krijg je zoiets: Afbeelding Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

euh idd joris heeft gelijk, was wat te snel geweest :-) komt doordat ze uiterlijk niet zo heel veel verschillen :-) (beetje te veel vroeges doen en dan zie je blijkbaar ni meer zo nauw)
Plaats reactie