Transatlantische tunnel
Transatlantische tunnel
Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Re: Transatlantische tunnel
hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ???sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.

Re: Transatlantische tunnel
5307 schreef:hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ???sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.

Ik had net even het programma dus bekeken, wel interessant, maar persoonlijk lijkt het mij vrijwel nutteloos: decenia bezig met aanleggen, het kost miljoenen en een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Transatlantische tunnel
Ik heb die enkele jaren geleden al gezien.sncf-sncb schreef:Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Wel intressant !!
Hoe de trein door luchtledige ruimtes enzo gaat moeten...
Al gedacht aan brandstofkosten, milieukosten?msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
Re: Transatlantische tunnel
als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijnsncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.

Re: Transatlantische tunnel
Zoals het er nu zal uitzien, zullen er maar weinig Amerikanen hier gebruik van maken, aangezien de prijs van een paspoort kunstmatig zéér hoog word gehouden.Shrek schreef:als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijnsncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
En de aanleg voor dat ding, dat zo is zo ontzagwekkend duur, dat haal je er niet snel uit en zal de prijs van zo'n kaartje in het begin alsnog onbetaalbaar zijn.
Ik denk dat een van de problemen van de concorde was dat hij voornamelijk door zakenlui gebruikt werd, en daarvan is de markt sterk afgenomen door internet etc. etc. K denk dat het bij zo'n tunnel precies gelijk zal zijnmsts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
Hallo,
Vergeet niet dat die tunnel van de ene aardplaat naar de andere moet, dus lijkt me dta nogal moeilijk... Als die 2 aardplaten wat tegen elkaar gaan liggen vrijven, kan je dat met je kleine betonnen buisje dan tegenhouden? Ik vrees ervoor...
Groeten,
Joris De Mol
Het probleem van de concorde was niet dat de markt te klein was, maar het vliegtuig. Het kon dacht ik amper 100 mensen meenemen, wat te weinig was om het echt rendabel te maken. daarom wou men de concorde aan de kant stellen, wat toen na die crash ook gebeurd is.msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..
Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
Vergeet niet dat die tunnel van de ene aardplaat naar de andere moet, dus lijkt me dta nogal moeilijk... Als die 2 aardplaten wat tegen elkaar gaan liggen vrijven, kan je dat met je kleine betonnen buisje dan tegenhouden? Ik vrees ervoor...
Groeten,
Joris De Mol