Transatlantische tunnel

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Accelerat

Transatlantische tunnel

Bericht door Accelerat »

Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Patrick

Bericht door Patrick »

"Bericht aan de reizigers: gelieve nu uw duikpak aan te trekken. Bij aankomst mag u dan lekker relaxen in onze luxueuze decompressielounge." :D
5307

Re: Transatlantische tunnel

Bericht door 5307 »

sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ??? :twisted:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

5307 schreef:
sncf-sncb schreef:Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
hmmmmm niet bang dat die trein van koers zal veranderen en richting het noorden zal rijden ??? :twisted:
:lol:
Ik had net even het programma dus bekeken, wel interessant, maar persoonlijk lijkt het mij vrijwel nutteloos: decenia bezig met aanleggen, het kost miljoenen en een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
msts.be

Bericht door msts.be »

Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..

Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
trainfreak

Bericht door trainfreak »

sncf-sncb schreef:Zo dadelijk om 11h30 op Discovery Channel in Extreme Engineering; Over een transatlantische tunnel tussen London en New York of dat ooit mogelijk gaat zijn met magneet treinen.
Ik heb die enkele jaren geleden al gezien.
Wel intressant !!
Hoe de trein door luchtledige ruimtes enzo gaat moeten...
KB

Bericht door KB »

msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..

Met moderne technologie en massaproductie zou zo'n ticket toch veel goedkoper kunnen worden ?
Al gedacht aan brandstofkosten, milieukosten?
Shrek

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijn :P
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Shrek schreef:
sncf-sncb schreef:een trein zou er met 8000 km/h doorheen moeten razen om het rendabel te maken dus het treinkaartje is dan ook onbetaalbaar.
als je de trein op magneten door een luchtdichte koker laat sjezen verbruikt hij alleen energie bij het optrekken, en die geeft hij bij het afremmen weer af. Dus zo'n tunnel zou bij massaal gebruik wel eens spotgoedkoop kunnen zijn :P
Zoals het er nu zal uitzien, zullen er maar weinig Amerikanen hier gebruik van maken, aangezien de prijs van een paspoort kunstmatig zéér hoog word gehouden.
En de aanleg voor dat ding, dat zo is zo ontzagwekkend duur, dat haal je er niet snel uit en zal de prijs van zo'n kaartje in het begin alsnog onbetaalbaar zijn.
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

msts.be schreef:Inderdaad, dan zou men beter beginnen aan het ontwerpen van een opvolger van de Concorde.. machtig vliegtuig toch, maar ja, de markt voor zo'n vluchten was éénmaal te klein..

Ik denk dat een van de problemen van de concorde was dat hij voornamelijk door zakenlui gebruikt werd, en daarvan is de markt sterk afgenomen door internet etc. etc. K denk dat het bij zo'n tunnel precies gelijk zal zijn
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,

Het probleem van de concorde was niet dat de markt te klein was, maar het vliegtuig. Het kon dacht ik amper 100 mensen meenemen, wat te weinig was om het echt rendabel te maken. daarom wou men de concorde aan de kant stellen, wat toen na die crash ook gebeurd is.

Vergeet niet dat die tunnel van de ene aardplaat naar de andere moet, dus lijkt me dta nogal moeilijk... Als die 2 aardplaten wat tegen elkaar gaan liggen vrijven, kan je dat met je kleine betonnen buisje dan tegenhouden? Ik vrees ervoor...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

een moderne tunnel bestaat niet uit beton maar uit iets flexibelers he :P
5307

Bericht door 5307 »

rubber mss??? silicone???

héhé, ik stel me de bouw al voor... alle bouwvakkers met een siliconepistool in de aanslag :lol:
SteC

Bericht door SteC »

In Japan zijn er al tunnels gebouwd die over een breuk lopen. Blijkbaar zijn er wel manieren om hiermee rekening te houden in het ontwerp.
Plaats reactie