Treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
dino

Treinbestuurder

Bericht door dino »

Kan iemand mij meer info geven betreffende de opleiding treinbestuurder bij de NMBS...
Teken je nu voor tien jaar?
Wat houdt het juist in als je toch ontslag neemt?
Hoeveel moet je dan terug betalen?

Mvg,
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Treinbestuurder

Bericht door Speedy »

dino schreef:Kan iemand mij meer info geven betreffende de opleiding treinbestuurder bij de NMBS...
Teken je nu voor tien jaar?
Wat houdt het juist in als je toch ontslag neemt?
Hoeveel moet je dan terug betalen?

Mvg,
Je zou voor 10j tekenen maar dat wil niet zeggen dat je 10j treinbestuurder moet blijven hé..Wel dat je binnen de eerste 10j niet voor andere vervoersonderneming mag gaan werken. (bv DLC...)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Treinbestuurder

Bericht door Accelerat »

Speedy schreef:Je zou voor 10j tekenen maar dat wil niet zeggen dat je 10j treinbestuurder moet blijven hé..Wel dat je binnen de eerste 10j niet voor andere vervoersonderneming mag gaan werken. (bv DLC...)
En stel, je gaat bijvoorbeeld naar SNCF of NS? Word dit dan ook als contractbreuk gezien?
dino

Re: Treinbestuurder

Bericht door dino »

En...wat in dat geval?Hoeveel moet je dan betalen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22505
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

al zeker de waarde van uw opleiding zoals ik begrepen heb.
dino

Bericht door dino »

En wat is die waarde?
hehe
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

Het is een percentage van de opleidingskost in verhouding met de tijd dat je reeds bij NMBS aan de slag bent.
0 jaar = 100%
3 jaar = 70%
10 jaar = 0%

De bedragen die ik in deze contect gehoor heb, zouden draaien tussen 40 en 50000 Euro aan 100%. Een vrij dure grap dus.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Fundamentele opleiding Rangeerbestuurder (brevet D - 175 dagen - 12 kandidaten)
19.161 € / kandidaat
Fundamentele opleiding Treinbestuurder (brevet F - 250 dagen - 12 kandidaten)
27.169 € / kandidaat
bron: http://www.b-rail.be/corporate/N/activi ... /index.php

Ik denk dat dit de tarieven zijn als de NMBS een opleiding verzorgt voor kandidaten van een andere onderneming, die dus 12 kandidaten levert, en waarvan die andere firma het loon blijft betalen.
De kosten die de NMBS zelf voor haar eigen kandidaten maakt (opleiden plus loon) zullen dus nog veel hoger zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22505
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die 12 kandidaten slagen heel eenvoudig op het nieuwe opleidingsysteem dat nu enige tijd in voege is, namelijk het project ELAN. Hierbij streeft men naar klassen van max 12 leerlingen. de cijfers van de opleiding zijn hier dus op gericht. als je de klassen groter gaat maken komt de kost van de instructeur die de les geeft te verdelen over een groter aantal leerlingen wat de instructiekost per leerling zou doen dalen.
Plaats reactie