Kan iemand mij meer info geven betreffende de opleiding treinbestuurder bij de NMBS...
Teken je nu voor tien jaar?
Wat houdt het juist in als je toch ontslag neemt?
Hoeveel moet je dan terug betalen?
Mvg,
Treinbestuurder
Re: Treinbestuurder
Je zou voor 10j tekenen maar dat wil niet zeggen dat je 10j treinbestuurder moet blijven hé..Wel dat je binnen de eerste 10j niet voor andere vervoersonderneming mag gaan werken. (bv DLC...)dino schreef:Kan iemand mij meer info geven betreffende de opleiding treinbestuurder bij de NMBS...
Teken je nu voor tien jaar?
Wat houdt het juist in als je toch ontslag neemt?
Hoeveel moet je dan terug betalen?
Mvg,
Re: Treinbestuurder
En stel, je gaat bijvoorbeeld naar SNCF of NS? Word dit dan ook als contractbreuk gezien?Speedy schreef:Je zou voor 10j tekenen maar dat wil niet zeggen dat je 10j treinbestuurder moet blijven hé..Wel dat je binnen de eerste 10j niet voor andere vervoersonderneming mag gaan werken. (bv DLC...)
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
bron: http://www.b-rail.be/corporate/N/activi ... /index.phpFundamentele opleiding Rangeerbestuurder (brevet D - 175 dagen - 12 kandidaten)
19.161 € / kandidaat
Fundamentele opleiding Treinbestuurder (brevet F - 250 dagen - 12 kandidaten)
27.169 € / kandidaat
Ik denk dat dit de tarieven zijn als de NMBS een opleiding verzorgt voor kandidaten van een andere onderneming, die dus 12 kandidaten levert, en waarvan die andere firma het loon blijft betalen.
De kosten die de NMBS zelf voor haar eigen kandidaten maakt (opleiden plus loon) zullen dus nog veel hoger zijn.
die 12 kandidaten slagen heel eenvoudig op het nieuwe opleidingsysteem dat nu enige tijd in voege is, namelijk het project ELAN. Hierbij streeft men naar klassen van max 12 leerlingen. de cijfers van de opleiding zijn hier dus op gericht. als je de klassen groter gaat maken komt de kost van de instructeur die de les geeft te verdelen over een groter aantal leerlingen wat de instructiekost per leerling zou doen dalen.