Eventueel een volledige glazen deur van de stuurpost, zodat 1e klassereizigers kunnen meegenieten van de rit

En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?overweg13 schreef:Dag,
Ik hou het bij een 2:
(knip)
Het enige positieve is dat ze de aftandse motorwagens van de mw 44/45 hebben vervangen, en dat ze in de zomer in de Ardennen makkelijker de grote troepenbewegingen van scouts e.d. kunnen opvangen.
Pos
Hallo,pietje schreef: En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?
Toch zeker niet meer dan die 2, tenzij misschien de 1ste klas , want die heb ik vroeger nooit gezien.
Al bij al waren de M2's hier in de kempen ook dringend aan vervanging toe en wordt de 41 door velen als een verbetering ervaren, hoewel we hier ook liever M6 of AM96 gezien hadden, maar daar ontbreken er wat kilometers wasdraad.
Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
De 41'ers zijn (in tegenstelling tot wat velen hier durven beweren) gewoon heel betrouwbare stellen. Het feit dat er veel buffertijd in de dienstregeling zit en er zoiezo al weinig verkeer is vanaf Lier tot Neerpelt / Hasselt maakt dat die verbinding zeer stipt is.Dieselfreak schreef:Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
Ja dat weet ik wel, maar tegenwoordig zijn ze dus zeer betrouwbaar vind ik. Op de drie jaar dat ik pendel, nog geen enkel probleem gehadSteven schreef:wover de mw41 zijn nu betere stellen dan dat ze in het begin waren. in het begin waren de kinderziektes zo groot dat de betrokken depots antwerpen mol en hasselt er haast niet meer wilde mee rijden. dat zegt genoeg denk ik.