Sneeuwfoto's: (Bruxelles), Luxembourg et alentours

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Trainspotterke

Sneeuwfoto's: (Bruxelles), Luxembourg et alentours

Bericht door Trainspotterke »

Woensdag 1 maart naar het ene drielandenpunt Gemminich afgezakt, zaterdag 4 maart dan maar eens naar het andere drielandenpunt Athus.

In Gemminich lag er toen al veel sneeuw, maar in Athus en Luxemburg was de dikke 40 cm meer een hel om door te wandelen! :shock:

Hier een aantal foto's, allemaal genomen op zaterdag 4 maart te Brussel-Zuid, Brussel-Schuman, Athus, Rodange, Luxemburg en Brugge! :wink:

De 1311 met de IC A 529 Eupen - Oostende te Brussel-Zuid. Afbeelding De AM 516 (met zwarte neus!) met de IC J 2107 Brussel-Zuid - Luxembourg te Brussel-Zuid. Afbeelding Thalys 4342 staat onder de overkapping van Brussel-Zuid vertrekkensklaar om een trein naar Disneyland Parijs te rijden. Afbeelding Ook "Forlys" 4532 was er! :D Hij zal zo meteen vertrekken met een Thalys "Sneeuw" naar Bourg-Saint-Maurice! Afbeelding Kan ik hier nu geld voor krijgen? :mrgreen: Afbeelding De IC I naar Charleroi-Sud met twee gerenoveerde stellen. Afbeelding De 2017 op een kopspoor te Brussel-Zuid, om wat later op de ochtend de EC Iris Brussel - Zürrich tussen Brussel en Luxemburg te slepen. Afbeelding Herkennen jullie deze plaats nog? :P Afbeelding De 4115 met een lege rit Arlon - Virton heeft doortocht in het ondergesneeuwde station van Athus. Afbeelding CFL Dosto-stuurstandrijtuig 017 verlaat het station van Athus met een RB naar Luxembourg... Afbeelding ...geduwd door de 4002 van de CFL. Afbeelding
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

coole pics
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Vervolg!

CFL-stel 2007 arriveert met een RE uit Luxembourg in zijn terminus Rodange. Afbeelding CFL Dosto-stuurstand 011 geduwd door een HLE 4000 van de CFL arriveert in het station van Rodange met een RB Athus - Luxembourg. Rechts staat de 2007 te wachten op zijn volgende dienst, namelijk de RE Rodange - Luxembourg. Voor alle duidelijkheid: de trein links is de boemeltrein naar Luxembourg en de trein rechts de directe! :P Afbeelding De CFL 3005 is zojuist te Luxembourg aangekomen met een internationale trein uit Liers-Luik. Afbeelding Rangeerloc 1103 wacht op zijn volgende dienst in het station van Luxembourg. Afbeelding Dieselstel 628 505-0 van de CFL klaar om een dienst Luxembourg - Trier te verzekeren. Afbeelding Nog zo'n dieselstel type 628, maar deze keer één van de DB, hier op de verbinding Luxembourg - Kleinbettingen. Afbeelding Moffenloc 181 223-9 is zonet aangekomen te Luxembourg met een internationale trein uit Dortmund en Keulen en is hier aan het omlopen. Afbeelding BB15002 van de SNCF heeft zijn Eurocity Paris-Est - Luxembourg pas op zijn eindbestemming gebracht. Merk de nog oude livrei op, alsook het oude SNCF-logo! Ook de machinist van dienst was een dikke fransman met een blauwe stofjas aan! :P Afbeelding De TER-dubbeldekker 324 van de SNCF wacht op het vertreksein om terug naar SNCF-land te keren, meer bepaald richting Nancy! Afbeelding De 523 staat samen met de 510 vertrekkensklaar op het kopspoor 1 in het station van Luxembourg om de IC J 2139 Luxembourg - Brussel-Zuid te verzekeren. Afbeelding Naast spoor 1 stonden een aantal Wegmann-rijtuigen, allemaal van het type ABD (eerste + tweede klasse + bagageafdeling), samen met het Vélos-rijtuig van de GAR. In de andere richting dan dat de foto genomen werd stond op hetzelfde spoor nog een ander Wegmann-rijtuig, samen met het Rendez-vous-rijtuig, eveneens van de GAR. Afbeelding De BB15043 komt met 55 minuten vertraging aan in het station van Luxembourg met de EC Vauban Brig - Brussel-Zuid... Afbeelding ...die bestond uit 1 I6-rijtuig... Afbeelding ... 4 I11-rijtuigen... Afbeelding ... 4 Eurocityrijtuigen van de DB ... Afbeelding ... en 5 SBB-rijtuigen! Samen dus 14 rijtuigen! :wink: Afbeelding En de 2017, die eerder al de EC Iris van Brussel naar Luxembourg gebracht had, mag nu de EC Vauban verder tot zijn eindbestemming Brussel-Zuid slepen. Afbeelding De 2555 geniet van zijn zaterdagse rust te Brussel-Zuid, om de dag erna de Bergland Express van Brussel-Zuid tot Rotterdam CS te slepen. Afbeelding En met deze laatste foto van de 1317 met de IC A Eupen - Oostende te Brugge gaan we er uit! :wink: Afbeelding 8)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

prachtige foto's :P
die luxemburgse 4000'en met die dubbneldekkers hebben wel iets vind ik :)
Bert

Re: Sneeuwfoto's: (Bruxelles), Luxembourg et alentours

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef: De AM 516 (met zwarte neus!) met de IC J 2107 Brussel-Zuid - Luxembourg te Brussel-Zuid. Afbeelding
Den deze heb ik ook gezien toen ik op 02 maart in FBMZ rond toerde. :P
Greg

Bericht door Greg »

Die rijd zo al maanden rond. :P
Hier is em eens in Juli 2005 Afbeelding
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

deel 2 heeft ook mooie foto's

@ Greg waar is die foto getrokken
Greg

Bericht door Greg »

Aalter.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

OO-MSS schreef:deel 2 heeft ook mooie foto's
Dankjewel! 8)

Ik had ook nog een foto van een dubbele 13 met een containertrein richting Athus-Meuse te Rodange, maar die heb ik iets te laat gefotografeerd, zodanig dat er een deel van een buffer niet opstaat! :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er rijden verschillende ms96 rond met een zwarte neus, die voorkant waar de nr op staat is maar een zelfklever in gele kleur
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Er zijn er 3 met zwarte neus: 515, 516, 517.

( http://users.skynet.be/dgrr/special/special.html#am96 )
Greg

Bericht door Greg »

Toevallig 3 opeenvolgende nummers. :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik vind ze er wel stoerder uitzien 8)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Shrek schreef:ik vind ze er wel stoerder uitzien 8)
The A-team - train!
peter74

DB loc 181 223-9

Bericht door peter74 »

Ondank het feit dat hier prachtige foto's bij zijn vind ik de kommentaar op de foto van de DB-loc 181 223-9 van weinig goede smaak getuigen, en een uitdrukking als "moffenlok" vind ik op dit forum dan ook misplaatst.
We komen in de eerste plaats op dit forum omdat we van treinen houden.
Plaats reactie