Geen appelen met citroenen vergelijken! Als je met de auto ergens heen gaat, kan je ook onverwacht in een opstopping terecht komen. Ga je dan ook in de krant klagen? Als je je verplaatst, bestaat altijd de mogelijkheid dat je onderweg oponthoud krijgt; als je ergens op tijd moet zijn moet je daar rekening mee houden. Of de NMBS iets kan doen aan die vertraging of niet, doet er eigenlijk niet toe.Jeroen schreef:Ik vind het merkwaardig vinden.![]()
Ik stel voor dat iedereen die dit een normale gang van zaken vindt, zo ook in hun privé-leven wordt behandeld.
Ik haal terug mijn voorbeeld van het restaurant aan.
Als je morgen met iemand op restaurant gaat, zouden ze al diegenen die zo denken, moet laten rechtstaan en een bord met eten in hun handen duwen. Tenslotte betaal je toch enkel maar voor het eten en niet voor een zitplaats, niet?
Of je zou 's middags moeten boeken en ze zouden u eens moeten laten zitten tot 's avonds vooraleer je eten krijt. Tenslotte betaal je voor eten die dag en niet voor een bepaald uur, niet?
Pas die logica toe op het privé-leven van NMBS-mensen en de wereld zou te klein zijn....
(Nee, ik heb geen banden met de NMBS.)