website maken

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
treinbruno

website maken

Bericht door treinbruno »

ik zou graag een website maken over mijn treinfoto's
ik heb al een paar gratis webhost's geprobeerd (freewebs - everyoneweb) maar die zijn niet zo handig.

weet er soms iemand hoe ik best een website kan maken (liefst gratis)
(vooral voor foto's en het liefst in het nederlands)
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

krijg je van je proider geen webruimte? die zijn meestal vrij snel en "gratis" vermits ze bij de prijs van je internetabonnement zitten :P
Wover

Bericht door Wover »

Als je echt een mooie site wilt hebben, denk ik dat het best is dat je hem laat ontwerpen door iemand die daar ervaring mee heeft. Als je geluk hebt zit er wel iemand in je vrienden- of familiekring die het gratis wil doen ;).

Ik heb persoonlijk bitter weinig ervaring met websites te maken met foto's op, anders had ik dat wel ff gemaakt :P.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik denk dat wij geen webruimte hebben -

ook ken ik niet zoveel van HTML
Afbeelding
5307

Bericht door 5307 »

waarom zou je html moeten gebruiken??? :wink:

gebruik een WYSIWYG-websitemaker

dat is een soort programatiewijze om vlug een site te bouwen zonder al die moeilijke html-taal
trein_freak

Bericht door trein_freak »

Ik heb wel een basiskennis van websites maken. Met dreamweaver en flash. Normaal heeft elk internet abonnement wel gratis webruimte anders moet je gebruik maken van Lycos of dergelijke. Dan komt er wel reclame op uw site waarover je geen controle hebt.
Shrek

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:ik denk dat wij geen webruimte hebben -

ook ken ik niet zoveel van HTML
welke provider heb je dan?
Schaap
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Zo te zien Telenet... (IP)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Schaap schreef:Zo te zien Telenet... (IP)
Maar bij telenet zijn er paketten die geen webruimte hebben...
Als freewebs je niet bevalt en je hebt geen ruimte bij je provider, raad ik je betalende webruimte aan... One is maar ongeveer 30 euro per jaar, voor 1 GB ruimte en domein naam.
HTML kennis is niet nodig. Bij Frontpage bvb kan je ook volledig grafisch werken. Het zal er dan wel misschien iets eenvoudiger uitzien...
(jorisrail is ook met frontpage gemaakt...).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Frontpage zou ik nu toch niet bepaald aanraden :).

Met Dreamweaver kan je alles wizardgewijs maken wat je ook met HTML kan maken. Je zoekt dan wel best ff een boek in de bib daarover, normaal kan je al mooie sites maken na 20 uurtjes er mee bezig te zijn.
Steven

Bericht door Steven »

wover voor vele is die 20 u vooraf er mee bezig zijn al iets te veel omdat ze gewoon te weinig kennis hebben van een pc in het algemeen laat staan er dan ook op die manier een website mee te maken.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wover schreef:Met Dreamweaver kan je alles wizardgewijs maken wat je ook met HTML kan maken. Je zoekt dan wel best ff een boek in de bib daarover, normaal kan je al mooie sites maken na 20 uurtjes er mee bezig te zijn.
Frontpage is eenvoudig, dus perfect geschikt voor beginners.
Het resultaat zal niet super professioneel zijn, maar ik denk dat dat niet echt de bedoeling is.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Geloof mij, Frontpage is absoluut niet geschikt om websites te maken, is zowat het slechtste softwarepakket dat ik ooit gezien heb.
Hetgeen je met frontpage kan, kan je met dreamweaver even gemakkelijk, maar met dreamweaver kan je nog veel meer doen, en als je je er even mee bezig houdt zal je merken dat je er echt prachtige dingen mee kan maken ;).
enrico

Bericht door enrico »

inderdaad dat is waar ik werk ook met dreamweaver
heel goed spul
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Mijn raad: als je te weinig kent van HTML, CSS, enz maak dan gebruik van een kant-en-klaar CMS zoals Drupal. Mits de juiste modules stop je daar op een ordelijke manier in wat je wilt zonder dat je 1 lijn code moet schrijven.
Plaats reactie