Chinese TBG

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Laat staan hoeveel tijd een boete, uitstel van betaling in beslag neemt... Begin maar he te schrijven, op een stoptrein die allebij hun id-kaart bij hebben. Je bent even bezig hoor ( voor mensen die wss niet zelf zullen betalen, maar het ocmw, of gewoon helemaal niemand ( buitenlanders ) ).
In de ene regio schrijf je er bijna geen, L15 bv, in de andere heb je alle dagen prijs...
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

voor mensen die wss niet zelf zullen betalen, maar het ocmw, of gewoon helemaal niemand ( buitenlanders )
Tegen zo'n mensen kun je niet veel doen dan mag je nog een frans systeem hebben of heel hoge boetes.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

eerstvolgende halte van den trein smijten
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Gewoon tijdens het rijden deur open en ... eruit :!:
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

ze kunnen dan wel van de trein 'verwijderd' worden, iets later kunnen ze een andere trein nemen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

JPL107 schreef:ze kunnen dan wel van de trein 'verwijderd' worden, iets later kunnen ze een andere trein nemen.
das juist ma als ze op elke trein da probleem kennen zal het toch wel effe duren voor ze er geraken en als ze dit regelmatig doen zijn ze na een tijdje wel gekend en worden ze er op voorhand al uitgehaald
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Gewoon tijdens het rijden deur open en ... eruit :!:
hmmm... niet om de lastpost uit te hangen of soit maar een beetje realisme kan ook geen kwaad.

trouwens zoals hierboven gezegd kan een TBG ook niet alle rijtuigen controleren

een aantal jaren geleden (2002) nam ik de maandag L 1978 die door 5 MW 41 wordt gereden (en die zit dan vol ook) is het voor die TBG ook moeilijk om 3x 10 rijtuigen te doen.

Wat ik wel vind dat niet kan en dit gebeurdt wekelijks (heb ik vandaag gemerkt) dat sommige tbg's gewoon hun deuren sluiten en in 1ste ploffen en voor de rest niets doen dit vind ik wel verkeerd.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ooit al een P-trein van Brugge naar Oostende gezeten :?: Sommige hebben hun B-vestje zelfs niet meer aan en controleren dan nog. Ene gaf het zelf toe :!: Of anders zitten ze gewoon te praten met elkaar. Soms heeft mijn pa tussen Brussel-Centraal en Oostende zelfs geen controle. En dan zie je die treinbegeleiders daar gewoon zitten babbelen met elkaar (niet persee in éérste). Dit vindt ik toch wel te grof, hoor. Al is het laat op de avond, zoiets doet men toch niet met het zuurverdiend geld van de NMBS :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

eerst zelf het werk is doen en dan spreken, jij ziet ma kort een beeld van wat ze doen (of niet doen) da geeft voor u een vertekend beeld, of loop jij continu achter die mensen om hun werk te controleren?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dat zou nogal een grappig gezicht zijn, hé. Maar waarom wordt er daar dan niet gecontroleerd :?:
Joeri

Bericht door Joeri »

Geen controle tussen Brussel en brugge is erover, maar dat ze op dat laatste stukje geen zin meer hebben, kan ik goed begrijpen. Hou er rekening mee dat P-treinen meestal wel goedgevulde treinen zijn, en ze dus hun werk hebben...
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Als de treinen overvol zitten is het voor de TBG ook niet leuk en gemakkelijk om de reizigers te controleren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd in een overvolle trein neemt het 3 tot 4 keer de tijd van normaal om 1 rijtuig te controleren, vooral als mensen hele grote valiezen of inkoopzakken in de gang beginnen zetten of de mensen zelf tot in de gang staan
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Jonathan schreef:Gewoon tijdens het rijden deur open en ... eruit :!:
:roll: :roll: niveau aub.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Jonathan schreef:Ooit al een P-trein van Brugge naar Oostende gezeten :?: Sommige hebben hun B-vestje zelfs niet meer aan en controleren dan nog. Ene gaf het zelf toe :!: Of anders zitten ze gewoon te praten met elkaar. Soms heeft mijn pa tussen Brussel-Centraal en Oostende zelfs geen controle. En dan zie je die treinbegeleiders daar gewoon zitten babbelen met elkaar (niet persee in éérste). Dit vindt ik toch wel te grof, hoor. Al is het laat op de avond, zoiets doet men toch niet met het zuurverdiend geld van de NMBS :!:
Aan je uitleg te horen werk jij niet bij de nmbs hé.
Ik ben er vrij zeker van dat de tbg's wel hun werk doen, want die krijgen tegenwoordig ook strenge controle. Er wordt een gemiddelde gemaakt van wat je op een maand moet binnen brengen aan inkomsten op de verkoop van tickets.
Als je dus de ganse dag op u lui gat zit, zoals jij hier half beweerd, zul je niet gemakkelijk aan dat gemiddelde komen. En nog eens iets.
Ik heb vandaag met een collega treinbegeleider (in dienstkledij) de trein van 17u06 naar Kortrijk genomen. We zaten in 2de klasse te praten.
Voor diene mens ook als luiaard wordt bestempeld, hij had gedaan om 16u30... Hij was dus op weg naar huis :wink:
Plaats reactie