Treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Wienneke

Treinbestuurder

Bericht door Wienneke »

Hallo,

Ik heb vernomen dat ze voor het depot in hasselt een 10tal treinbestuurders nodig hebben. Ik wil treinbestuurder worden, maar heb vernomen dat alle nieuwe aanwervingen, voor het depot in antwerpen noord zullen zijn.
Weet iemand misschien iets meer hieromtrent?
Een overplaatsing vragen kan dat dan al vanaf de eeste dag dat je opleiding begint? Of kan dat pas als je werkelijk je eerste dag begint te rijden?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

overplaatsing kan je pas vragen nadat je geslaagd bent voor u laatste examen van uw opleiding
lucian

Bericht door lucian »

Steven schreef:overplaatsing kan je pas vragen nadat je geslaagd bent voor u laatste examen van uw opleiding
Vanaf het moment dat je met de opleiding begint mag je een overplaatsing aanvragen :wink:

ter info: ik heb bijna 10 jaar anciënniteit en ik sta op plaats 36 om naar Hasselt te gaan.
In de komende jaren gaan er wel een pak bestuurders op pensioen in Hasselt. En gezien de situatie in Hasselt zou het allemaal wel eens vlugger kunnen gaan. Hoop ik
:D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

lucian schreef:
Steven schreef:overplaatsing kan je pas vragen nadat je geslaagd bent voor u laatste examen van uw opleiding
Vanaf het moment dat je met de opleiding begint mag je een overplaatsing aanvragen :wink:
aan. Hoop ik
neen hoor je kan pas een P39 invullen nadat je geslaagd bent aangezien je dan pas aangesteld word in een bepaalde depot, tijdens je opleiding ben je enkel aan de depot gebonden voor je opleiding zelf.
lucian

Bericht door lucian »

Ik ben in mei van dit jaar gecertificeerd als treinbestuurder.
Ik heb dus maw net de opleiding achter de rug.
Vorig jaar 06/01/2006 zijn we begonnen in FNND.
10/01/2006 heb ik m'n P39 ingevuld net zoals zo vele anderen.
Omdat dit oa door Jos Van Loy zo aangegeven was :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

lucian schreef:Ik ben in mei van dit jaar gecertificeerd als treinbestuurder.
Ik heb dus maw net de opleiding achter de rug.
Vorig jaar 06/01/2006 zijn we begonnen in FNND.
10/01/2006 heb ik m'n P39 ingevuld net zoals zo vele anderen.
Omdat dit oa door Jos Van Loy zo aangegeven was :wink:
tja das ni officieel die versie. nu maakt da ni zoveel uit aangezien in alle depots toch een tekort is, maar indien dit niet zo was mag je er donder op zeggen dat het als officieel behandeld word, zeker als het er op aan zou komen wie eerst mag vertrekken.
lucian

Bericht door lucian »

Natuurlijk heb ik m'n P6 voor FNND moeten ondertekenen, en hierdoor verviel de P39.
Vervolgens heb ik onmiddellijk een nieuwe moeten invullen voor Hasselt.
Wienneke

Bericht door Wienneke »

lucian schreef:
Steven schreef:overplaatsing kan je pas vragen nadat je geslaagd bent voor u laatste examen van uw opleiding
Vanaf het moment dat je met de opleiding begint mag je een overplaatsing aanvragen :wink:

ter info: ik heb bijna 10 jaar anciënniteit en ik sta op plaats 36 om naar Hasselt te gaan.
In de komende jaren gaan er wel een pak bestuurders op pensioen in Hasselt. En gezien de situatie in Hasselt zou het allemaal wel eens vlugger kunnen gaan. Hoop ik
:D
Dan begrijp ik onderstaand artikel uit het laatste nieuws niet goed. Vermits jij op plaats 36 staat, dan zouden er dan toch al 36 mensen naar hasselt kunnen overgeplaatst worden om de tekorten op te vangen of zie ik dat verkeerd?

Vakantiedagen

De aanleiding voor de spontane staking is het personeelstekort in het Hasseltse depot. 'Door die krapte kunnen maar vijf vakantiedagen per dag toegekend worden. Erg weinig voor een depot van 160treinbestuurders. Een paar maanden geleden waren dat nog twintig vakantiedagen per dag', zegt Peter Vanderborght van ACV-Transcom.

'Omdat mensen geen vakantie kunnen nemen, wordt hun sociaal leven ontwricht. De oorzaak van het personeelstekort is een aanwervingsstop die in 2006 is doorgevoerd. We zouden tien nieuwe mensen moeten hebben om goed te kunnen draaien.'

Volgens Vanderborght heeft de staking een beetje stoom van de ketel gehaald. 'De actie hing al een tijdje in de lucht omdat de NMBS die tien extra mensen niet kon beloven. We wachten nu de resultaten van de proeven voor treinbestuurders af. Vanaf 12november weten we hoeveel kandidaten geslaagd zijn voor het examen en hoeveel mensen er in Hasselt kunnen komen.'
lucian

Bericht door lucian »

Der staan verdorie meer dan 50 mensen te wachten voor Hasselt :shock:
Ik snap er ook niets van :cry:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

lucian schreef:Der staan verdorie meer dan 50 mensen te wachten voor Hasselt :shock:
Ik snap er ook niets van :cry:

Maar er zijn ook niet alleen in Hasselt tekorten aan TB's.
Dat zal wel één van de redenen zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

overplaatsingen is iets meer dan zomaar iemand sturen he

1 tb vraagt overplaatsing aan
de gevraagde depot kijkt deze aanvraag na en zal deze goedkeuren, dan gaat de aanvraag naar de depot van vertrek, antwerpen dus
antwerpen zal maar volk laten gaan in verhouding dat ze zelf bijkrijgen, ze zullen zichzelf daar niet droogzetten om andere depots te plezieren he. en aangezien antwerpen een duivenkot is voor alle windrichtingen in vlaanderen maakt het er da ni eenvoudiger op.
lucian

Bericht door lucian »

Steven schreef:, ze zullen zichzelf daar niet droogzetten om andere depots te plezieren he. en aangezien antwerpen een duivenkot is voor alle windrichtingen in vlaanderen maakt het er da ni eenvoudiger op.
Rekening houdend met de klassen die nog moeten uitkomen kunnen we alleen maar het beste hopen :)
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

lucian schreef:
Steven schreef:, ze zullen zichzelf daar niet droogzetten om andere depots te plezieren he. en aangezien antwerpen een duivenkot is voor alle windrichtingen in vlaanderen maakt het er da ni eenvoudiger op.
Rekening houdend met de klassen die nog moeten uitkomen kunnen we alleen maar het beste hopen :)
Gaat allemaal vlotter dat tijdje geleden..In December arriveert de 1e 'Elan' treinbestuurder al in Brugge.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Ik zag gisteren in Montzen meerdere treinen toekomen met een instructeur erbij.

Dus het tij zal wel gaan keren zeker.
lucian

Bericht door lucian »

Speedy schreef: Gaat allemaal vlotter dat tijdje geleden..In December arriveert de 1e 'Elan' treinbestuurder al in Brugge.
Iemand van mijn lichting zit al in Geraardsbergen :)
Plaats reactie