50 jaar TEE

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Wover

50 jaar TEE

Bericht door Wover »

Hallo,

vandaag zijn ik en Dietrich afgezakt naar Brussel-Noord om de tentoonstelling "50 jaar TEE" te bezoeken.

Al bij al viel het nogal tegen, er was niets echt heel speciaal te zien, en het was over het algemeen redelijk slecht georganiseerd vond ik.

Ik heb ook wat foto's gemaakt:

1501:
Afbeelding 1601:
Afbeelding 5166:
Afbeelding 5404:
Afbeelding 5404 met inox TEE-rijtuigen:
Afbeelding 1805 met TEE:
Afbeelding 2e klasse inox TEE rijtuig:
Afbeelding Stomer in museum:
Afbeelding Schaalmodellen:
Afbeelding Affiches:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Wat ontbrak was een goed uitgebouwde stand met verkoop van boeken, tijdschriften enz.
Dat zou het interessanter gemaakt hebben.
Ik had niet meer van rijtuigen verwacht en was met het tentoongestelde materiaal tevreden.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Aan de balie van het museum kan je boeken kopen van de NMBS, TSP, enz. Heb er vandaag TSP-kalender 2008 gehaald.

Enkele van mijn foto's zijn te vinden hier: http://www.flickr.com/photos/dietrichm/ ... 007/11/03/ (veelal dezelfde als Wover).
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Ik ben ook geweest :P
Hier mijn foto's, ik heb er voor gezorgd dat ik zo weinig mogelijk "dezelfde" beeldekens plaats als mijn collega-spotters.

Aankondigingsaffiche aan de ingang van het spoorwegmuseum: Afbeelding Spoor 1 is bezet: Afbeelding 1501: Afbeelding 1601: Afbeelding 1805: Afbeelding Een beetje nostalgie: koersbordjes: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Kijk papa, als ik groot ben dan ...: Afbeelding 5166: Afbeelding Afbeelding Oud ontmoet nieuw: een Thalysje: Afbeelding Oud ontmoet minder nieuw: een breakske: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Zeer jammer dat de rijtuigen niet opengesteld waren :cry: Afbeelding Wiens "achterwerk" heb ik gefotografeerd? :P Iemand van het forum? Afbeelding Klassiekje 602 kwam naast dit mooi beest staan: Afbeelding Nog zeggen dat de brochure die NMBS Holding heeft uitgegeven naar aanleiding van het evenement best mag gezien worden!
Wover

Bericht door Wover »

brochure? welke brochure? :P


edit: we hebben elkaar ook net gemist, de exif data van uw laatste foto's valt gelijk met die van mijn eerste foto's :) (mijn fototoestel stond nog op zomeruur).
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Jammer dat de rijtuigen niet te betreden zijn...
In elk geval is het een mooi initiatief. Jammer ook dat het niet in een bundel is (schaarbeek bvb om daar in de buurt te blijven) zodat ze die mooie locs nog eens naast elkaar konden opstellen in een parade. Want een ontmoeting tussen deze 3 locs is volgens mij al zeer lang gemeden, en zal ook niet veel meer voorkomen... Al is dat natuurlijk minder haalbaar dan het openstellen van de rijtuigen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Ik ben vandaag ook geweest en fototjes genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook ik ben op zaterdag geweest en ik vond het wel jammer dat je niet in de locomotieven en de rijtuigen kon :( :( . Voor de rest vond ik het nog meevallen.Ik was er tussen 13 en 16 u.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ook nog even de plaatsers van de foto's feliciteren met hun mooie foto's in deze topic.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Bericht door etoile du nord »

Jo,
ik ben nieuw hier, en dit ter gelegenheid van 50 jaar T.E.E. ; zo lang geleden (oktober 1957) werd ik geboren als zoon van een spoorwegman, en ik kreeg de NMBS dan ook"met de pap ingelepeld" . :roll:
Prachtige foto's zijn hier geplaatst :shock:
Vandaag ga ik ook naar Brussel-Noord , pure nostalgie . Het is tè lang geleden dat ik te Brussel Zuid naast die 'echte' luxetreinen stond als puber , en dat ik goede foto's kon nemen ; en het is zeker 30 jaar geleden dat ik nog in het Spoorwegmuseum was ! :x
Afbeelding
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Voor mij ook nostalgie, ik heb zelf nog TEE's gereden 80-81-85-87-82-88...
Trouwens 1805 was het laatste T18 waarmee ik gereden heb (op mijn laatste dienst als TB) snik-snok-nostalgie
:? :? :? :? :? :? :?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wover schreef:brochure? welke brochure? :P


edit: we hebben elkaar ook net gemist, de exif data van uw laatste foto's valt gelijk met die van mijn eerste foto's :) (mijn fototoestel stond nog op zomeruur).
Op de bovenverdieping van het spoorwegmuseum kon je de brochure meepikken :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Mij is dit opgevallen :P
Bijlagen
Geschilderde nummer
Geschilderde nummer
inox nummer
inox nummer
Dietrich

Bericht door Dietrich »

1601 was maar in belabberde toestand vergeleken met de andere locs...
Laatst gewijzigd door Dietrich op 04 nov 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Ik ben er ook geweest, mooie machines staan daar zeg! :D Dat opgeschilderde nummer is waarschijnlijk gedaan omdat de 15 nog in dienst is, en vandaag de dag neemt men niet meer de moeite om locs mooi op te sieren.
Een verkoopstand met boeken, posters e.d. ontbrak wel. Alleen postkaarten en postzegels waren verkrijgbaar. Er staat echter wel een prachtige modelbaan in het spoorwegmuseum. :)
Plaats reactie