50 jaar TEE

Vragen, besprekingen over het historisch materieel.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik heb nochtans verschillende boeken gezien in het museum, onder andere een kanjer van 75 EUR van de NMBS.
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Bericht door pirre »

Dietrich schreef:1501 was maar in belabberde toestand vergeleken met de andere locs...
Ik vond de 1501 er eigenlijk zeer goed uitzien in vergelijking met de 1601, die zag er pas echt vuil uit... Volgens mij is die dit jaar nog niet gewassen geweest..
pirre
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2006, 20:23

Bericht door pirre »

pirre schreef:
Dietrich schreef:1501 was maar in belabberde toestand vergeleken met de andere locs...
Ik vond de 1501 er eigenlijk zeer goed uitzien in vergelijking met de 1601, die zag er pas echt vuil uit... Volgens mij is die dit jaar nog niet gewassen geweest..
Zie foto, je ziet zeer goed waar hij even gewassen is voor de sticker van magelan op te kleven.... Erg voor zo'n mooi machien..

Gr,
Pirr-e
Bijlagen
50j-TEE-041107 037.jpg
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zucht, bedoelde inderdaad 1601. Moet eens leren van eerst op "Voorbeeld" te klikken. :oops:
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Wat betekend die sticker eigenlijk? Ik zie ze wel meer, maar wat houdt die oranje sticker nu in?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat die loc een x aantal nieuwe eindseinen (lantaarnen) van type Magelan gekregen heeft.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ivm de 1501: op deze loc zijn de inoxen cijfers verdwenen, maar dat is al lang. Vroeger stond de nummer er in het zwart nop geschilderd, nu in het grijs.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Dietrich schreef:Ik heb nochtans verschillende boeken gezien in het museum, onder andere een kanjer van 75 EUR van de NMBS.
Klopt: in twee vitrines links en rechts van de in- en uitgang, bij de balie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
Ivm de 1501: op deze loc zijn de inoxen cijfers verdwenen, maar dat is al lang. Vroeger stond de nummer er in het zwart nop geschilderd, nu in het grijs.
Groeten,
Joris De Mol
dit is maar langs 1 kant, de andere kant heeft hij zijn originele nr nog.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Bericht door etoile du nord »

Zondagnamiddag de TEE expo bezocht , enkele foto's genomen ( ! analoog, zijn in ontwikkeling) en uitgebreid het Spoorwegmuseum bezocht ; de TEE tentoonstelling was nogal summier ( enkele minder bekende affiches waren erbij ) ,maar audiovisueel toch beperkt ( wel een oude video ) Ook de maquettes waren wat teleurstellend , en hele reeksen foto's en andere memorabilia ( tickets , bestek , brochures ,boeken , uurregelingen )ontbraken ....jammer
Ook geen enkel spoor van buitenlands TEE materiaal dat de Benelux aandeed ( NS , SBB , DB,SNCF )
Halverwege de jaren 1960 was Brussel nochtans een echte draaischijf van het TEE verkeer : toen reeds fotografeerde ik ( meestal in Brussel Zuid) enkele keer de meeste TEE stellen ( ik zal m'n dia-archieven es moeten uitkuisen en enkele digitaliseren ) :idea:
Groot was m'n verrassing toen 's avonds (na 18 u) de 201 'Expo-ster' zich voor de TEE loks en wagons plaatste op spoor 1 voor een rit naar Schaarbeek schijnt het ... ik zag ze niet vertrekken, ik moest m'n trein halen ... :?
Laatst gewijzigd door etoile du nord op 09 nov 2007, 03:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Bericht door etoile du nord »

hierbij enkele fotootjes , wel analoog genomen (200 ASA) , sorry voor de kwaliteit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

we spreken van type 18 ipv 180 hoor en nog juister is het woordje reeks 18
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Knap.
[Muggenzift]15 en 16 was geen dubbeltractie. DT is als 2 locomotieven samen tractie geven. Dit was gewoon koppelen als voertuigen[/muggenzift] :wink:

BDJ
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Bericht door etoile du nord »

Steven schreef:we spreken van type 18 ipv 180 hoor en nog juister is het woordje reeks 18
Juist , maar dit zijn de oudere typeringen (jaar ?) , en dan had je ook type 150 en 160
En daarom staat 'type 180' tussen ' '
Laatst gewijzigd door etoile du nord op 09 nov 2007, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dit gaat over motorstellen. Type XXX gaat over motorstellen, type XXX over STOOM en DIESELlocomotieven (later hernummerd naar reeks XX, zo werd type 204 reeks 54). HLE is steeds reeks XX geweest.

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 09 nov 2007, 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie