Gesloten overweg
Gesloten overweg
De laatste tijd valt het mij enorm op, dat steeds meer reizigers door een gesloten overweg lopen om zo hun trein nog te kunnen halen.
Ze lopen dan gelijk een kieken zonder kop over, zonder te kijken of er van de andere kant een trein komt. Ik denk als de nmbs of de politie daar niks gaat tegen doen, dat we de komende maanden nog veel ongelukken op overwegen gaan meemaken.
Vooral op de lijn 12 (station Heide) is dat dus dagelijkse kost.
Terwijl dit een vrij drukke lijn is op gebied van hkm treinen, thalys, benelux....
Ze lopen dan gelijk een kieken zonder kop over, zonder te kijken of er van de andere kant een trein komt. Ik denk als de nmbs of de politie daar niks gaat tegen doen, dat we de komende maanden nog veel ongelukken op overwegen gaan meemaken.
Vooral op de lijn 12 (station Heide) is dat dus dagelijkse kost.
Terwijl dit een vrij drukke lijn is op gebied van hkm treinen, thalys, benelux....
is in wallonie zo mogelijk nog een grotere plaag als hier, daar heeft men zelfs geregeld de neiging (jammer genoeg vooral bij jongeren die blijkbaar hun verstand nog moeten krijgen) om de perronrand als zitbank te gebruiken, overwegen te negeren en als ge dan lawaai maakt zijt ge als treinbestuurder de zot als je hun houding beziet, maar idd dit gaat zolang door tot er een doden valt, dan zal het lachen wel heel wat minder zijn
Ooit toen ik op een donkere maandag P 8006 in het station van Brugge wou nemen, zaten daar twee trienen gewoon op de rails te staan en het perron als zitbank te gebruiken. Ze zaten er dan mee te stoefen dat ze dat durfden Ze zouden beschaamt moeten zijn Toen zaten ze nog te klagen dat hij 3 minuten te laat was. Je hebt toch mensen die van nieks verlegen zijnSteven schreef:is in wallonie zo mogelijk nog een grotere plaag als hier, daar heeft men zelfs geregeld de neiging (jammer genoeg vooral bij jongeren die blijkbaar hun verstand nog moeten krijgen) om de perronrand als zitbank te gebruiken, overwegen te negeren en als ge dan lawaai maakt zijt ge als treinbestuurder de zot als je hun houding beziet, maar idd dit gaat zolang door tot er een doden valt, dan zal het lachen wel heel wat minder zijn
wat een toeval dat er juist vandaag zo'n topic staat, want in Geel sloeg het echt alles.
Ge hebt daar zo'n oversteekplaats in het station zelf, om van spoor 1 (loketten, richting antwerpen) naar spoor 2 te gaan (richting mol). Nu, als de slagbomen naar beneden gaan hangt de onderstationschef of wie dat ook mag zijn een ketting voor die oversteekplaats, langs beide kanten.
Nu daarstraks waren er dus nog 3 zotten die dan met slagbomen 10m verder dicht, trein op 50m nog doodleuk overstaken, en dan nog gewoon wandelden.
Resultaat: TB toetert lak zot, trein maakt noodremming en staat 10m voor het perron stil, en dan vragen die gasten zich nog af wat dieje trein daar nu ineens stopt...
En de stationschef/onderstationschef die alles gezien had, maar de jongens niet kon tegenhouden, omdat hij iets verder stond, zei niet eens iets tegen die mannen...
Ge hebt daar zo'n oversteekplaats in het station zelf, om van spoor 1 (loketten, richting antwerpen) naar spoor 2 te gaan (richting mol). Nu, als de slagbomen naar beneden gaan hangt de onderstationschef of wie dat ook mag zijn een ketting voor die oversteekplaats, langs beide kanten.
Nu daarstraks waren er dus nog 3 zotten die dan met slagbomen 10m verder dicht, trein op 50m nog doodleuk overstaken, en dan nog gewoon wandelden.
Resultaat: TB toetert lak zot, trein maakt noodremming en staat 10m voor het perron stil, en dan vragen die gasten zich nog af wat dieje trein daar nu ineens stopt...
En de stationschef/onderstationschef die alles gezien had, maar de jongens niet kon tegenhouden, omdat hij iets verder stond, zei niet eens iets tegen die mannen...
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
in Marche En Famenne zag ik zondag anders wel een situatie waar dit begrijpelijk was. Overweg gaat dit, geen trein te zien. De trein moest eerst nog stoppen in het station alvorens de overweg te passeren. Die overweg heeft dus minstens vijf minuten gesloten geweest voordat er een trein passeerde. Als dit dagelijkse kost is, kan ik wel begrijpen dat de regels wat minder nauw worden opgevolgd.