Botsing MW41 FGSP

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
overweg13

Bericht door overweg13 »

260689 schreef:L82 is inde spits een heel drukke lijn en er komen tal van P treinen van Oudenaarde naar Gent.
Zou het kunnen dat je 82 en 86 met elkaar verwart? Lijn 82 verbindt Burst met Aalst, Oudenaarde - Gent (eigenlijk Ronse - De Pinte) is lijn 86. Beide lijnen zijn resten van lijnen die zich vroeger veel verder uitstrekten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Inderdaad, dat is l.86, en die is zelfs nog gedeeltelijk dubbelsporig. Van l.82 blijft er maar 10 km enkelsporig meer over, toen men het baanvak tussen Y Slijpstraat en Ronse opgebroken heeft.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Trainspotterke schreef:Misschien toch nog één reden om die lijn onder draad te brengen is om goederentreinen rechtstreeks van Gent naar Geraardsbergen te kunnen doen rijden zonder de omweg via Aalst en Denderleeuw, zoals nu het geval.
Goederentreinen worden meestal toch met diesellocomotieven gereden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steven

Bericht door Steven »

goederentreinen worden geregeld genoeg met elektrische loks gereden, meest voorkomende zijn reeksen 12/13/20/23/26
Plaats reactie